361 200 zł – jeszcze niedawno od takiej kwoty rozpoczynał się cennik Audi A6 e-tron. Otrzymywało się za tyle wersję o mocy 367 KM (bateria 100 kWh, moment obrotowy 565 Nm, 100 km/h w 5,4 s, prędkość maksymalna 210 km/h). W gamie była jeszcze odmiana S6 e-tron (503 KM i 580 Nm, chwilowo moc w trybie Launch Control może rosnąć aż do 559 KM. Setka w 3,9-4,1 s, prędkość maksymalna 240 km/h).
Jak widać, chętni na elektryczne Audi klasy wyższej musieli szykować dość duże kwoty. Teraz to się zmienia – do gamy dołączają bowiem odmiany bazowe, z mniejszą mocą i mniejszym akumulatorem. Kosztują odpowiednio mniej.
Start od 299 900 zł
Tyle kosztuje A6 e-tron z napędem na tylne koła i mniejszą baterią o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto).
„Odmiana RWD, czyli tylnonapędowa, osiąga 286 KM (326 KM z funkcją Launch Control). Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Bez zmian pozostaje tu wykorzystanie technologii 800V. Maksymalna moc ładowania to 225 kW” – pisaliśmy niedawno o takim Audi. Zasięg to 627 km według WLTP.
Wspomniana cena dotyczy wersji Sportback. Kombi, czyli Avant, zostało wycenione na 307 400 zł.
Wyposażenie
Na liście wyposażenia Audi A6 e-tron znajdziemy m.in. adaptacyjny tempomat, 19-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację trzystrefową, podgrzewane fotele z przodu i pompę ciepła.
Za dopłatą 9170 zł można dokupić pakiet Promocyjny Technology z reflektorami LED Plus, podświetlanymi pierścieniami Audi z tyłu i z dostępem bezkluczykowym. Za 24 480 zł można dokupić pakiet Tech Plus. W jego skład wchodzą m.in. adaptacyjne reflektory. Za 41 070 zł można otrzymać pakiet z zawieszeniem pneumatycznym, czy OLED-owymi lampami z tyłu. W ofercie są także pakiety MMI Experience Pro (plus 12 120 zł) czy Zimowy.
Na liście rywali nowego, bazowego Audi można znaleźć przede wszystkim Volkswagena ID.7, czyli auto z tego samego koncernu. Oferuje ten sam silnik i nieco lepsze wyposażenie za 267 990 zł (z baterią 77 kWh netto). Z BMW i5 czy Mercedesem EQE rywalizują głównie bogatsze i droższe wersje A6 e-tron.
MA