Po roku od uruchomienia ścieżki leasingowo-najmowej w rządowym programie dotacji do aut zeroemisyjnych, do BOŚ Banku wpłynęło ponad 4100 wniosków, z czego co czwarty został przekazany przez Grupę PKO Leasing. Do tej pory ponad 3100 wniosków zostało rozpatrzonych przez NFOŚiGW pozytywnie, zaś kwota przyznanego dofinansowania sięgnęła 98 mln zł. BOŚ Bank postanowił wyróżnić firmy, które wniosły największy wkład w realizację celów programu. Specjalne wyróżnienie otrzymały PKO Leasing, jak również Masterlease.
– Ogromnie cieszy nas docenienie wysiłków Grupy PKO Leasing, które mają na celu rozwój elektromobilności w Polsce poprzez udział w programie „Mój elektryk”. Jako największa firma leasingowa w Polsce chcemy być częścią zielonej transformacji branży motoryzacyjnej i dostarczać rozwiązania, wspierające klientów w wyborze ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań. Nasze wysiłki przynoszą rezultaty, a to dodatkowo utwierdza nas w przekonaniu, że przystąpienie do programu jako jedna z pierwszych firm, było słuszną decyzją – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.
Dynamiczny rozwój rynku
Według danych PSPA na koniec sierpnia 2022 r. park samochodów w pełni elektrycznych (BEV, ang. Battery Electric Vehicles) wzrósł o 67 proc., w ujęciu rok do roku. PSPA prognozuje ponadto, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło ok. 250 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, czyli prawie 10 razy więcej niż obecnie. Ważną rolę w realizacji tych prognoz odgrywa program „Mój elektryk”, który dynamizuje rozwój rynku pojazdów zeroemisyjnych.
– W ciągu ostatnich 8 miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, Grupa PKO Leasing zanotowała kilkukrotny wzrost realizowanych transakcji w obszarze finansowania pojazdów zeroemisyjnych. Aż 80 proc. wszystkich aktywnych umów zakwalifikowało się do programu „Mój elektryk” – podsumowuje Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.
Dwie ścieżki
PKO Leasing oferuje dwie ścieżki uzyskania dotacji do auta elektrycznego w ramach programu „Mój elektryk”. Pierwszą, opartą o konwencjonalny model współpracy z BOŚ Bankiem oraz drugą, alternatywą ścieżkę procesową, gdzie auto wydawane jest „od ręki”, jeszcze bez umowy dotacji.
– Dwie ścieżki procesowe to duża praca wykonana wewnątrz naszej organizacji, aby proces był maksymalnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań klienta, który ubiega się o dotację – mówi Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing. – Około 40 proc. klientów, którzy starają się o dofinansowanie w ramach programu, wybiera alternatywne rozwiązanie oferowane przez naszą Grupę. Posiadamy zatem rozwiązanie doceniane przez tych beneficjentów, którzy chcą użytkować auto wcześniej, nie rezygnując z dobrodziejstw programu – dodaje.