Bezkluczykowy dostęp do Superchargerów
Decyzja Hyundaia o zintegrowaniu wtyczki NACS (North American Charging Standard) sprawia, że właściciele Ioniqa 9 będą mogli korzystać z szerokiej sieci Supercharger Tesli, bez potrzeby stosowania adapterów. To duża zaleta, zwłaszcza że większość pojazdów elektrycznych innych producentów nadal wymaga specjalnych przejściówek do korzystania z tej popularnej infrastruktury.
Dzięki temu Ioniq 9 zyskuje przewagę na rynku, gdzie niezawodny dostęp do stacji ładowania jest kluczowy dla użytkowników EV. Tesla, która przez lata budowała swoją rozległą sieć ładowarek, cieszy się opinią lidera w zakresie wygody i wydajności ładowania – pisze portal insideees.com. Przypomnijmy, że aktualnie w samych Stanach Zjednoczonych Tesla ma ponad 27 000 indywidualnych ładowarek Supercharger (50 000 na całym świecie).
Hyundai przoduje w adaptacji standardu NACS
Hyundai jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który na poważnie zaangażował się w przejście na standard NACS. Już wcześniej zaprezentował model Ioniq 5 z tą wbudowaną wtyczką, który trafi na rynek już pod koniec tego roku. Firma kontynuuje trend zmian technologicznych, zapowiadając wprowadzenie Ioniqa 9 na wiosnę 2025 roku – twierdzi producent.
Choć standard NACS szybko zdobywa popularność, to branża wciąż znajduje się na etapie przejściowym. Wiele stacji ładowania obsługuje jeszcze system CCS (Combined Charging System), co oznacza, że użytkownicy mogą potrzebować adapterów na wybranych punktach ładowania innych niż Tesla. Warto pokreślić, że obok Hyundaia, także Ford, Rivian, General Motors, Volvo i Polestar mają już dostęp do tej sieci (NACS).
Ioniq 9 – odpowiedź na potrzeby rodzin
Model Ioniq 9, będący większym bratem Ioniqa 5, został zaprojektowany z myślą o rodzinach oraz użytkownikach ceniących przestrzeń i wygodę. Trzy rzędy siedzeń, przestronne wnętrze oraz najnowsze technologie czynią go atrakcyjnym wyborem na rynku SUV-ów elektrycznych – czytamy w komunikacie prasowym producenta.
Siedzenia w pierwszym i drugim rzędzie można całkowicie odchylić, a trzeci można złożyć, co pozwala uzyskać do 1323 litrów przestrzeni bagażowej. Przedni bagażnik (tzw. frunk) oferuje 88 litrów pojemności w modelach RWD i 52 litry w modelach AWD.
Koreański elektryk posiada niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,259 Cd w wersji z cyfrowymi lusterkami bocznymi, a nowy system podwójnej aktywnej klapy powietrza oraz trójwymiarowa osłona podwozia poprawiają efektywność energetyczną.
IONIQ 9 korzysta z platformy E-GMP i posiada akumulator litowo-jonowy NCM o pojemności 110,3 kWh. Model Long-Range RWD osiąga zasięg 620 km wg WLTP. Ładowanie od 10 do 80 procent zajmuje 24 minuty przy użyciu ładowarki 350 kW.
Model Long-Range RWD ma tylni silnik o mocy 160 kW. Long-Range AWD posiada dodatkowo przedni motor o mocy 70 kW, a Performance AWD może pochwalić się silnikami o mocy 160 kW zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wersja Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy.
OW