Cybertruck z 2019 roku miał mieć zasięg sięgający 500 mil (800 kilometrów) i trafić do sprzedaży w 2021 roku z ceną zaczynającą się od 39 900 dolarów. Auto najbardziej jednak wyróżniało się wyglądem i pod tym względem prototyp na szczęście nie różni się od modelu, który trafił wreszcie w ręce klientów. W swoim konfiguratorze Tesla opublikowała także niektóre dane techniczne, ceny i informacje o sposobie dostawy auta. Zaskoczeniem jest to, że model będzie również oferowany z rozszerzeniem zasięgu (to opcjonalny dodatkowy pakiet baterii).
Szerszy i niższy
Pod względem wymiarów, opublikowane obecnie dane różnią się od prototypu. Podczas gdy długość pozostaje ta sama 5,86 metra, Cybertruck jest znacznie szerszy (2,41 zamiast 2,03 metra) i niższy (1,79 zamiast 1,90 m).
Podobnie jak cztery lata temu, nadal istnieją trzy opcje napędu – z jednym, dwoma i trzema silnikami (najwyższa wersja). Model podstawowy z silnikiem tylnym nadal ma zasięg 250 mil (400 kilometrów), tak jak w 2019 roku, przyspieszenie od 6,5 do 60 mil (96,6 km), prędkość maksymalna 112 mph (180 km / h) i zdolność holowania 3,4 tony. Jednak cena w USA wzrosła z zapowiadanych 39 900 do szacowanej kwoty wynoszącej około 60 990 dolarów.
Cyberbeast jednak z mniejszym zasięgiem
Model z napędem na cztery koła pierwotnie miał mieć zasięg 300 mil i jest obecnie wymieniony w konfiguratorze – 340 mil (co jest w równoważnym 547 kilometrach). Tesla określa przyspieszenie od 3,9 sekundy do 60 mil, prędkość maksymalna 112 mph (180 km/h) i zdolność holowania 5 ton. Cena ma się rozpocząć od 79 990 dolarów (w 2019 r. – 49 tys. dolarów).
Pierwotnie wariant trzysilnikowy miał mieć zasięg 500 mil (800 kilometrów). Jednak według Tesli model, znany również jako „Cyberbeast”, ma teraz zasięg 320 mil (515 kilometrów). Wersja najdroższa przyspiesza do 60 mil w 2,6 sekundy, ma prędkość maksymalna 130 mph (209 km/h) i pojemność holowania 5 ton. Ceny zaczynają się od 99 990 dolarów (zamiast 69 000 dolarów w 2019 roku).
Większy zasięg za więcej kasy
Poinformowano ponadto o możliwości opcjonalnego rozszerzenia zasięgu dla wersji dwu- i trzysilnikowych. Elon Musk napisał na swoim koncie X, że będzie to dodatkowy pakiet baterii: „Opcjonalny pakiet, który mieści się w około 1/3 powierzchni ładunkowej”. Według portalu electrive.com, dodatkowy pakiet może zwiększyć zasięg o 130 mil (co jest równoważny do 209 kilometrów) i będzie kosztował dodatkowe 16 000 dolarów. Według konfiguratora zasięg „najwyższego” modelu wzrasta do +440 mil (708 km), podczas gdy model napędu na wszystkie koła w średnim zasięgu wzrasta do +470 mil (756 kilometrów).
Masowa sprzedaż od nowego roku
Masa auta to 3,1 tony. Cybertruck będzie również wyposażony w nową opcję „Powershare”. Dzięki temu Tesla może dzielić moc akumulatora Cybertruck do 11,5 kW – na przykład naładować inny pojazd lub być źródłem prądu dla inteligentnego domu.
Na swojej stronie internetowej Tesla zwraca uwagę, że podstawowa wersja nie będzie dostępna do 2025 roku. Dwa droższe warianty powinny być dostępne w 2024 roku. Przypomnijmy, że w listopadzie Musk napisał, że zapotrzebowania na nową półciężarówkę sięga miliona aut rocznie. Tymczasem jak sam stwierdził, firma ma poważny problem, ponieważ jest w stanie wyprodukować ich około 200 000 rocznie.