Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 13.530.000 PLN brutto (nikt z oferentów nie zemścił się w kwocie). Zdaniem portalu transinfo.pl są to obecnie najkorzystniejsze na naszym rynku warunki i należy się spodziewać, że władze Szczecinka, którąś z nich zaaprobują. Najlepszą ofertę wybiorą na podstawie oceny trzech kryteriów: ceny – 60 pkt, okresu gwarancji na magazyny energii elektrycznej – powyżej 96 miesięcy – 30 pkt, zasięg autobusu, – co najmniej 270 km – 10 pkt.
„Czyli po raz kolejny to Ikarus jest najbliżej zwycięstwa (najniższa cena i duże baterie w standardzie), jednak jak pokazuje doświadczenie, różnie z tym może jeszcze być, także poczekajmy na decyzję komisji przetargowej. Tymczasem warto podkreślić start Autosanu z w końcu konkurencyjną ceną” – pisze Transinfo.pl.
Pięć zamówionych autobusów ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość maksymalnie 3,4 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 70 pasażerów, w tym minimum 22 na miejscach siedzących. Napędzane mają być silnikiem elektrycznym centralnym lub zbudowanymi w osi napędowej o sprawdzonej konstrukcji, a Łączna minimalna moc musi wynieść 160 kW.
Magazyn energii w autobusach powinien mieć pojemność nominalną minimum 360 kWh (poprzednio zamawiający wymagał 380 kWh). ma to zapewnić dzienny przebieg co najmniej 240 km, bez konieczności ładowania akumulatorów. Każdy pojazd musi dodatkowo być wyposażony w system ładowania akumulatorów trakcyjnych za pomocą wtyczki (plug-in) oraz w mobilną ładowarkę zewnętrzną o mocy ładowania akumulatorów w dwóch zakresach 40/80 kW (ładowanie noc/dzień).
Złożone oferty:
Electrobus Europe, Węgry na sumę 14.210.190,00 PLN brutto / 11.553.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt 120e na poziomie 2.310.600 PLN netto;
EvoBus Polska, Wolica na sumę 18.433.395,00 PLN brutto / 14.986.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt eCitaro poziomie 2.997.300 PLN netto;
MAN Truck & Bus Polska, Nadarzyn na sumę 16.158.519,84 PLN brutto / 13.137.007 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Lion`s City 12 E na poziomie 2.627.401 PLN netto
Busnex Poland, Warszawa na sumę 15.375.000,00 PLN brutto / 12.500.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt E12 na poziomie 2.500.000 PLN netto
Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan w Sanoku na sumę 16.073.025,00 PLN brutto / 13.067.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Sancity 12 LFE na poziomie 2.613.500 PLN netto.