Home Pojazdy Osobowe Peugeot Peugeot poszerza wersję 308 o BEV

Peugeot poszerza wersję 308 o BEV

Peugeot poszerza wersję 308 o BEV

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Nowe modele Peugeot 308 w wersji hatchback i kombi, które już są dostępne w zelektryfikowanej wersji plug-in hybrid (PHEV), będą od połowy 2023 roku oferowane także (w odmianie Allure i GT) z napędem w 100% elektrycznym (BEV) – poinformowała firma. Francuska marka podkreśla, że stanie się tym samym, pierwszym europejskim producentem oferującym w pełni elektryczne kombi.

Nowe silniki

Elektryczne wersje Peugeot 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM), zapewniającym – w zależności od poziomu wyposażenia – zasięg ponad 400 km (w cyklu WLTP). Obie wersje jak twierdzi producent wpisującą się w potrzeby nabywców modeli z segmentu C: łączą wygląd 308 z charakterystycznym dla modeli Peugeot prowadzeniem i efektywnością energetyczną, ze średnim zużyciem 12,7 kWh/100 km. Nowe Peugeot e-308 i e-308 SW w wersjach Allure i GT trafią do sprzedaży w połowie 2023 roku.

Nowe, 18-calowe, aluminiowe felgi zostały specjalnie zaprojektowane dla elektrycznych wersji Peugeot 308 i 308 SW. Szczególnie wiele uwagi poświęcono ich aerodynamice, aby zoptymalizować parametry użytkowe.

W elektrycznych modelach będzie montowany całkowicie nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym już od 0 km/h), odznaczający się wyjątkowo krótkimi czasami reakcji i zapewniający obu wersjom bezgłośną, pozbawioną drgań i emisji CO2 jazdę.

Przekładnia redukcyjna montowana w autach optymalizuje ich zasięg przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i krótkich czasów reakcji charakterystycznych dla silników elektrycznych.

Akumulator nowej generacji

Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu zgodnie z WLTP (w trakcie homologacji).

Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Co więcej, dzięki trybowi „BRAKE” może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.

Trójfazowa ładowarka na pokładzie

Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.

Źródło: na podstawie Peugeot

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory