Na elektryfikacyjnej ścieżce
BMW Group ogłosiło nową inwestycję o wartości ponad 600 mln funtów w fabryki MINI w Oksfordzie i Swindon. – Dzięki tej nowej inwestycji rozwiniemy fabrykę w Oksfordzie do produkcji nowej generacji elektrycznych MINI i wyznaczymy ścieżkę dla produkcji samochodów wyłącznie elektrycznych w przyszłości – powiedział Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję.
Fabryka w Oksfordzie przygotowuje się do budowy dwóch nowych w pełni elektrycznych modeli MINI od 2026 r., 3-drzwiowego MINI Cooper i kompaktowego crossovera MINI Aceman. Do 2030 r. wielkość produkcji będzie wyłącznie elektryczna, a od 2000 r. BMW Group przeznaczy ponad 3 mld funtów na zakłady w Swindon, Hams Hall i Oksfordzie.
– Cieszę się, że dwa nowe, w pełni elektryczne modele MINI – MINI Cooper i MINI Aceman – są również produkowane w Oksfordzie, potwierdzając tym samym naszą drogę do w pełni elektrycznej przyszłości – powiedziała Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.
Zakład MINI w Oksfordzie produkuje obecnie MINI 3-drzwiowe, MINI 5-drzwiowe, MINI Clubman i MINI Electric. Od 2024 r. zakład rozpocznie produkcję nowej generacji 3-drzwiowego MINI i 5-drzwiowego MINI z silnikami spalinowymi, a także nowego kabrioletu MINI, zanim w 2026 r. dołączą do nich nowe w pełni elektryczne pojazdy – 3-drzwiowy MINI Cooper i MINI Aceman.
Za siedem lat tylko elektryki
W perspektywie średnioterminowej fabryka osiągnie zdolność produkcyjną około 200 000 samochodów rocznie, Samochody z silnikami spalinowymi i akumulatorami elektrycznymi będą początkowo budowane na tej samej linii produkcyjnej. Od 2030 r. fabryka w Oksfordzie będzie produkować wyłącznie całkowicie elektryczne modele MINI.
Producent zapowiedział, że za kilka tygodni w zakładach BMW Group w Lipsku rozpocznie się produkcja nowego MINI Countryman. Ten większy crossover w ofercie MINI będzie oferowany zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i silnikami spalinowymi.
Produkcja nowej generacji całkowicie elektrycznego 3-drzwiowego MINI Cooper i MINI Aceman rozpocznie się w Chinach. Nowy zakład produkcyjny w Zhangjiagang w prowincji Jiangsu powstanie w oparciu o spółkę joint venture z Great Wall Motor. Eksport rozpocznie się na początku 2024 roku.