Na rynku osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych międzynarodowy koncern zanotował ponad 6% wzrost rok do roku na 10 głównych rynkach, zdobywając od początku roku w krajach UE29 14,1% udziału w rynku. We Francji sprzedaż samochodów elektrycznych odnotowała dwucyfrowy wzrost (+64,6%), osiągając udział w rynku na poziomie 37,4%, co stanowi wzrost o 8,8 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym Peugeot E-208 i Fiat 500e zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce. Znaczący wzrost wolumenu sprzedaży odnotowano również w Portugalii (+3,9%) i Polsce (+9,2%).
Jednostka biznesowa koncernu odpowiedzialna za samochody dostawcze Stellantis, czyli Pro One od początku roku utrzymuje pozycję lidera na rynku, odnotowując udział wynoszący prawie 30% i wzrost wolumenu sprzedaży o 11% rok do roku. Wyniki te obejmują całą Europę i wykazują stały wzrost w prawie wszystkich krajach oraz trzycyfrowy wzrost sprzedaży w Portugalii w kwietniu (+101 %).
– Nasze wyniki za pierwsze miesiące są odzwierciedleniem ostrej konkurencji w branży, przy braku zachęt na wielu znaczących rynkach europejskich. Na wielu naszych kluczowych rynkach jesteśmy liderami przejścia na elektryfikację. Silny trend sprzedaży, solidny portfel zamówień oraz ich rosnąca liczba, wskazują na pozytywne wyniki również w drugim kwartale. Wraz z wprowadzeniem na rynek ponad 25 nowych modeli wszystkich marek wyprodukowanych w Europie, spodziewamy się dalszej dynamiki rozwoju w ciągu roku – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy.