Nowa ładowarka może zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego o 100 km w 2,5 minuty. Jest ona zgodna z niemieckim prawem kalibracyjnym Eichrecht, które zapewnia konsumentom, że ładowanie jest dokładne i przejrzyste, a także ze standardem płatności Plug & Charge, który umożliwia kierowcom korzystanie ze stacji ładowania bez konieczności przedstawiania karty kredytowej lub korzystania z aplikacji mobilnej.
Strategia elektromobilności ORLEN zakłada zbudowanie silnej pozycji na niemieckim rynku ładowania pojazdów elektrycznych i osiągnięcie liczby ponad 100 HPC do końca 2024 roku. Ekoenergetyka wchodzi na rynek wyposażenia dla operatorów punktów ładowania, oferując ustandaryzowane rozwiązania po zbudowaniu swojej działalności w zakresie infrastruktury dostosowanej do potrzeb operatorów transportu publicznego w miastach takich jak Berlin i Paryż.
– Jesteśmy dumni ze współpracy z Grupą ORLEN, która posiada silną markę, rozbudowaną sieć i ambicje, aby stać się liderem wśród operatorów punktów ładowania w naszej części Europy. Axon Easy 400 pomoże nam zrealizować naszą strategię stania się czołowym dostawcą dla operatorów punktów ładowania, a ta umowa zapewni nam jeszcze większą wiarygodność, gdy będziemy wchodzić na ten wymagający rynek – powiedział Bartosz Kubik, współzałożyciel i Prezes Ekoenergetyka-Polska S.A.
Ekoenergetyka zaprezentowała Axon Easy 400 na targach London EV Show. Ładowarki posiadają wskaźnik dostępności LED z 360-stopniową widocznością, technologię odporną na akty wandalizmu i kable o długości do 10 metrów oraz 24-calowy niezależny ekran reklamowy.
Zrównoważona mobilność
– ORLEN Deutschland podejmuje znaczące kroki w kierunku zrównoważonej mobilności, przyspieszając swoją strategię rozwoju e-mobilności. Sukces w nowoczesnym środowisku biznesowym wymaga połączenia niezawodnego partnerstwa i zaangażowania w oferowanie najnowszych technologii. Rozszerzając współpracę z Ekoenergetyką możemy połączyć te dwa aspekty i cieszymy się, że możemy złożyć zamówienie na AXON Easy 400 właśnie podczas London EV Show – powiedział Piotr Guział, Dyrektor Zarządzający ORLEN Deutschland GmbH.
Zdalne reagowanie
Podobnie jak w przypadku innych klientów, Ekoenergetyka będzie świadczyć całodobowe usługi zdalnego monitoringu i napraw dla ORLEN Deutschland ze swojej siedziby w Zielonej Górze. Zaawansowane systemy firmy pozwalają na zdalne reagowanie na prawie 60% zgłoszeń awarii; naprawy wymagające fizycznej interwencji są obsługiwane przez ogólnoeuropejską sieć usługodawców firmy.