Home Infrastruktura Oprogramowanie w stacji ładowania samochodów elektrycznych zastąpi tradycyjny terminal płatniczy

Eway z innowacyjną technologią

Oprogramowanie w stacji ładowania samochodów elektrycznych zastąpi tradycyjny terminal płatniczy

Eway z innowacyjną technologią

Oprogramowanie w stacji ładowania samochodów elektrycznych zastąpi tradycyjny terminal płatniczy

W stacjach ładowania Eway po raz pierwszy wykorzystano wirtualny terminal płatniczy typu SoftPo
Fot. Eway
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Spółka Eway poinformowała o zakończeniu prac technicznych nad pierwszymi czterema realizacjami stacji ładowania samochodów elektrycznych w Warszawie i Szczecinie. Stacje nie wymagają aplikacji. Jak podkreśla firma po raz pierwszy w Europie zastosowano w nich zintegrowany system płatności bez fizycznego terminala płatniczego. Kierowca płaci zbliżeniowo za usługę ładowania kartą płatniczą, a terminal prześle fakturę lub paragon na wskazany adres mailowy. Polski operator swoją ofertę skieruje docelowo m.in. do zarządców i właścicieli parkingów, budynków mieszkalnych i hoteli.

Przyspieszona transformacja  

Eway, która powstała w 2020 roku jest polskim operatorem i producentem stacji ładowania samochodów elektrycznych nowej generacji. Obecnie spółka ma oprócz produktu, pierwsze realizacje dla klientów. Zakończono prace techniczne nad 4 stacjami. Po trwających czynnościach urzędowych będą one dostępne dla kierowców. Docelowo firma swoją ofertę skieruje do zarządców bądź właścicieli parkingów, budynków mieszkalnych, hoteli i innych miejsc, gdzie kierowca samochodu elektrycznego parkuje od kilku do kilkunastu godzin.

– Obecnie standardem jest model, gdzie niemal każdy dostawca usług ładowania wymaga instalacji własnej aplikacji.  – Gdyby porównać dotychczasową sytuację w stacjach ładowania do rynku stacji paliw, to wyglądałoby to tak, że na stacji każdej sieci można zatankować tylko, jeżeli masz ich kartę lojalnościową i aplikację. To może być uciążliwe, ale też realnie ogranicza mobilność kierowców samochodów elektrycznych – powiedziałKarol Pawlak, Prezes Zarządu Eway. Rozwiązanie polskiej firmy to zmienia, a jego największym atutem jest wspomniany brak aplikacji.

Oprogramowanie zamiast terminala

Dotychczas za ładowanie bez aplikacji można było płacić bez logowania do aplikacji. Problem w tym, że jedynie na tych stacjach ładowania, gdzie dodatkowo zainstalowana była kasa fiskalna i przyjmowane były płatności z góry na zadeklarowaną kwotę, bez możliwości wystawienia faktury.

W stacjach ładowania Eway po raz pierwszy wykorzystano wirtualny terminal płatniczy typu SoftPos, który umożliwia dokonywanie płatności bezpośrednio na ekranie stacji ładowania. Proces jest prosty, intuicyjny i składa się z dosłownie kilku kroków. Po podłączeniu samochodu elektrycznego do stacji ładowania użytkownik może zapłacić za pośrednictwem zbliżeniowych kart płatniczych, w tym ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków. Rozliczenie i wystawienie faktury są wykonywane w pełni automatycznie przez zainstalowane w urządzeniach oprogramowanie, a faktura wysyłana jest w czasie rzeczywistym na adres email kierowcy.

Elektromobilny biznes

Eway oferuje swoim Klientom nie tylko urządzenia fizyczne, ale cały system bezpiecznego i prostego ładowania samochodów elektrycznych. Współpraca realizowana jest także w modelu podziału zysków. Dzięki temu właściciele lub zarządzający stacjami zarabiają na każdym ładowaniu.

Stacje ładowania Eway są produkowane w Polsce i jak zapewnia firma spełniają najwyższe europejskie normy. Dzięki wytrzymałej obudowie są odporne na czynniki atmosferyczne. Komponenty wykorzystywane do ich produkcji są wytwarzane w Europie i USA

Cały proces obsługi rozliczany jest w chmurze. Umożliwia to operatorom stacji ładowania monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą z dowolnego miejsca. Dane dotyczące ładowania, w tym informacje o stanie stacji ładowania, przepustowości, zużyciu energii i innych parametrach, mogą być gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym. To pozwala na optymalizację działania infrastruktury, identyfikację problemów i szybką reakcję w przypadku awarii czy nieprawidłowości – podsumował Karol Pawlak.

Źródło: Eway
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory