Home Rynek Polska Ofensywa rabatowa trwa. Tym razem staniał Nissan Ariya

Rynek

Ofensywa rabatowa trwa. Tym razem staniał Nissan Ariya

Rynek

Ofensywa rabatowa trwa. Tym razem staniał Nissan Ariya

Producenci elektryków chcą rabatami zachęcić zwolenników elektromobilności do zakupów.
Fot. Nissan
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Początek roku zapowiada się dobrze dla elektromobilnych. Po obniżce cen na Macha-E, również Nissan postanowił skorygować elektryczną ofertę. Ariya kosztuje od 199 900 zł.

Jeśli ktoś z czytelników ma obecnie w planach zakup samochodu elektrycznego, wygląda na to, że to rynkowa sytuacja sprzyja tego typu decyzjom. O obniżkach cen na modele EV piszemy niemal codziennie. Ostatnio Ford „polepszył” ofertę na Mustanga Mach-E. Odświeżona wersja ma większy akumulator przyjmujący większą moc ładowania, a ceny tego samochody spadły – co najmniej o 32 850 zł przy wersji GT. Największy spadek zanotowała wersja Premium 269 KM 75 kWh AWD, teraz wyceniona na 247 500 zł, czyli mniej aż o 60 350 zł w stosunku do wcześniejszego cennika. Dzięki obniżkom Mach-E „łapie” się na limity z rządowego programu dopłat „Mój Elektryk”.

Konkurenci nie pozostają bierni. Nissan poinformował właśnie o obniżeniu cen na konkurencyjny w stosunku do Mustanga Mach-E model Ariya. Ten elektryczny SUV kosztuje teraz nawet o 44 000 złotych mniej niż wcześniej. Dokładniej, cennik otwiera kwota 199 900 zł. Mówimy o cenie przed uwzględnieniem dopłat – które dzięki obniżkom również są teraz dostępne.

Nissan za taką kwotę proponuje wersję Engage 63 kWh, która ma napęd na przednią oś i zapewnia zasięg 404 km w cyklu mieszanym WLTP. Na liście wyposażenia takiej odmiany można znaleźć m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, dwa ekrany 12,3”, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system dostępu bezkluczykowego czy LED-owe reflektory. W cenie uwzględniony jest także Pakiet Design + Komfort czyli przyciemniane tylne szyby, przednie lampy przeciwmgłowe LED, podgrzewane fotele przednie oraz kierownica, elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, elektrycznie regulowane fotel kierowcy i pasażera oraz tapicerka materiałowa, częściowo pokryta ekologiczną skórą.

Za 214 900 zł można otrzymać wersję Engage, ale z większym akumulatorem 87 kWh. Odmiana z napędem 4×4 e-4ORCE kosztuje co najmniej 229 900 zł i zapewnia 306 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Jej zasięg to 515 km. Wcześniej była droższa aż o 44 000 zł. Z uwagą obserwujemy rabaty na modele elektryczne i… czekamy na więcej.

MA

Źródło: Nissan
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory