Home Infrastruktura Producenci Odwiedziliśmy NIO House w Berlinie

Chińska elektryczna ekspansja

Odwiedziliśmy NIO House w Berlinie

Chińska elektryczna ekspansja

Odwiedziliśmy NIO House w Berlinie

Fot. Własne
W Berlińskim NIO House można obejrzeć model EP9. 4 silniki bolidu generują moc 1360 KM.
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Przy okazji wizyty w Berlinie odwiedziliśmy jeden z pierwszych otwartych w Europie salonów NIO. Chiński producent coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na Starym Kontynencie powiększając sieć tzw. NIO House oraz punktów wymiany baterii. Czy ta wciąż dość egzotyczna dla Polaków marka przyjmie się w Europie?

Obecnie w ofercie NIO dostępne są 3 modele: ET 5, ET7 oraz EL7. Wszystkie auta oferowane są z jednakowymi pakietami bateryjnymi o pojemności 75 kWh lub 100 kWh (w przyszłości pojawić ma się również wersja 150 kWh). Standaryzacja akumulatorów niezależnie od modelu służyć ma usprawnieniu procesu wymiany baterii w specjalnie przystosowanej do tego sieci punktów (NIO Power Swap Station) rozwijanych przez producenta. Na rodzimym rynku NIO (Chiny) funkcjonuje już ponad 1300 stacji szybkiej wymiany baterii. Na starym kontynencie dostępnych jest, póki co kilkanaście tego typu lokalizacji jednak do końca 2023 r. NIO planuje mieć 120 punktów wymiany baterii w całej Europie, których produkcja odbywa się na Węgrzech.

Punkty szybkiej wymiany baterii Nio

Niekonwencjonalny zakup  

W chwili wejścia na europejski rynek NIO oferowało swoje pojazdy wyłącznie w abonamencie bez możliwości wykupu, którego opcja pojawiła się dopiero po głosach niezadowolenia europejskich klientów. Producent umożliwia jednak wybór formy finansowania wchodzącej w skład pojazdu baterii. Klienci mogą zakupić ją na własność bądź wynająć opłacając miesięczny abonament w wysokości od 169 za baterię o pojemności 75 kWh oraz od 289 euro miesięcznie za 100 kWh (ceny różnią się w zależności od długości umowy). Możliwość korzystania z Nio Power Swap Station zarezerwowana jest jednak jedynie dla użytkowników posiadających akumulator w abonamencie.

 

NIO ET5

NIO ET7

NIO EL7

Pojemność baterii (netto)

75 kWh (70,5 kWh) / 100 kWh (90 kWh)

Moc ładowania AC

11 kW

Moc ładowania DC

140 kW

Zasięg (WLTP)

456 – 590 km

445 – 580 km

394 – 513 km

 

 

 

 

Osiągi

 

 

 

Moc

489 KM

653 KM

653 KM

Moment obrotowy

700 Nm

850 Nm

850 Nm

Przyśpieszenie 0-100 km/h

4.0 s

3.8 s

3.9 s

Prędkość maks

200 km/h

200 km/h

200 km/h

 

 

 

 

Wymiary

 

 

 

Długość

4790 mm

5101 mm

4912 mm

Szerokość bez lusterek

1960 mm

1987 mm

1987 mm

Wysokość

1499 mm

1509 mm

1720 mm

Rozstaw osi

2888 mm

3060 mm

2960 mm

Pojemność bagażnika

386 l

363 l

570 l

Liczba miejsc

5

5

5

Waga

2240 kg – 2260 kg

2434 – 2454 kg

2421 – 2441 kg

 

 

 

 

Cena pojazd

47 500 euro 

69 900 euro

73 900 

Cena baterii 75 kW

12 000 euro

12 000 euro

12 000 euro

Cena baterii 100 kW

21 000 euro

21 000 euro

21 000 euro

Miesięczy abonament baterii 75 kW

 od 169 euro

 od 169 euro

 od 169 euro

Miesięczy abonament baterii 100 kW

 od 289 euro

 od 289 euro

 od 289 euro

W Berlińskim NIO House zobaczyć można również NIO EP9, czyli hipersamochód posiadający 4 silniki (po jednym na każde koło) rozwijające łączną moc 1360 KM. Pierwszą „setkę” auto osiąga w 2,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 313 km/h. Z czasem 6 minut i 45 sekund EP9 przez długi czas był najszybszym EV na Nurburgringu (obecnie najszybszym EV jest Volkswagen ID. R z czasem 6:05.336).

NOMI to unikalny cyfrowy asystent NIO znajdujący się na desce rozdzielczej zawierający sztuczną inteligencję z uroczym interfejsem przypominającym twarz, która obraca i mruga swoimi owalnymi „oczami”, aby bezpośrednio zwracać się do każdego z pasażerów pojazdu.

 

Autor: tekst/fot. Piotr Ziółkowski, EV Klub Polska

Narzędzia
i kalkulatory

Partnerzy kampanii Elektromobilni.pl

Partnerzy strategiczni
Partnerzy branżowi
Organizator