Polenergia, to jeden z bardziej zauważalnych operatorów stacji ładowania w Polsce. Ma obecnie 122 punktów ładowania na 82 stacjach. Zarządza także najszybszymi w tej chwili stacjami w Polsce. Chłodzone cieczą ultraszybkie ładowarki o mocy 400 kW latem zeszłego roku stanęły przy Autostradzie Wielkopolskiej na terenie MOP-u Chociszewo. Obecnie to jedyne w Polsce stacje ładowania pojazdów elektrycznych o tak dużej mocy. Docelowo największa polska prywatna grupa energetyczna postawi ładowarki w ośmiu Miejscach Obsługi Podróżnych dostępnych na tej trasie. Ładowarki Polenergii będą dostępne w ośmiu MOP-ach: Chociszewo, Rogoziniec, Dopiewiec, Konarzewo, Targowa Górka, Chwałszyce, Skarboszewo i Lądek.
Rynkowe realia
Niestety, firma donosi nie tylko o „przyjemnych” dla użytkowników sprawach. Umieszczona na oficjalnej stronie operatora notka z 17 lutego informuje o podwyżce stawek za ładowanie. Skąd wzięły się wzrosty cen? Polenergia argumentuje, że nowe stawki dostosowano „do stawek obowiązujących u innych operatorów stacji ładowania w Polsce” i że w styczniu, średnia cena za ładowanie na stacjach o mocy powyżej 150kW, u dziewięciu największych operatorów, wynosiła 2,82 zł/kWh. Po podwyżkach, kwoty na stacjach Polenergii będą jednak mniejsze niż opisana średnia.
Nowe ceny, nowy regulamin
Nowe ceny będą obowiązywać od 1 marca. Dla zarejestrowanych użytkowników (kwot w przypadku użytkowników niezarejestrowanych nie podano) to odpowiednio:
-dla stacji DC: 2,48 zł/kWh (wcześniej 2,19 zł)
-dla stacji AC: 1,78 zł/kWh (wcześniej 1,60 zł)
Zmianie ulegnie również cena na hubach ładowania wzdłuż Autostrady Wielkopolskiej A2 – od 1 marca cena wyniesie 2,68 zł/kWh. „W związku ze zmianą cen, zmieniliśmy Regulamin świadczenia usługi ładowania” – podaje operator.
Podwyżki w przypadku ładowania DC wynoszą odpowiednio nieco ponad 13% i nieco ponad 11% przy ładowaniu AC. Dla użytkowników niezarejestrowanych ceny wynosiły wcześniej odpowiednio 2,26 zł/kWh (AC) i 3,10 zł/kWh (DC). Nie ma informacji o tym, by teraz się zwiększyły.

Jak za 8 litrów
Przejechanie 100 km autem elektrycznym przy korzystaniu z ładowania przy nowym cenniku Polenergii może obecnie kosztować podobnie, co zużycie ok. 8 litrów benzyny. Warto jednak pamiętać, że większość użytkowników aut EV uzupełnia energię w akumulatorach we własnych garażach. Polenergia często stosowała także sezonowe promocje, np. na okres letni. Najprawdopodobniej również i teraz wkrótce możemy spodziewać się obniżek.
PM