Połączenie czterodrzwiowego coupe, sedana i fastbacka – oto, jak wymyślono model DS8, czyli nowego flagowca francuskiej firmy. Linie dachu i szyb wskazują, że nie mówimy tu o typowym, trójbryłowym nadwoziu, które mogliśmy oglądać w aucie uznawanym za poprzednika DS8, czyli DS9. Kształt nowego modelu ma być bardziej sportowy. Niektórym może kojarzyć się z Peugeotem 408.
Na opublikowanych zdjęciach widać, że auto otrzyma charakterystyczne, diodowe „kły” z przodu i z tyłu. Przód wygląda typowo dla marki DS – w tej części auta obyło się bez eksperymentów.
Platforma STLA Medium
Marka nie ujawniła jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat nowego modelu, wiadomo jednak, że powstanie on na platformie STLA Medium. To ta sama, którą wykorzystano np. w Peugeocie 3008 i w nowym Oplu Grandlandzie.
Mocną stroną auta ma być dopracowanie pod względem oporu powietrza. Jak informuje firma, każdy element był testowany w tunelu aerodynamicznym. W efekcie końcowym, współczynnik Cx wynosi 0,24. To z pewnością pozytywnie wpłynie na zasięg. Ma wynosić aż 750 kilometrów według WLTP, za sprawą wspomnianej aerodynamiki i dużego akumulatora. W topowej wersji bateria ma mieć pojemność 98 kWh.
Samochód jest już testowany
DS zapewnia, że egzemplarze testowe pokonały już w różnych warunkach ponad milion kilometrów. DS8 ma oferować „wybitny” poziom komfortu, za sprawą dopracowanego zawieszenia i nowego typu foteli.
W środku należy oczekiwać nowych multimediów (takich, jak w Peugeotach 3008 i 5008) z dużym ekranem i z funkcją współpracy ze sztuczną inteligencją. Wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie pokazały, że we wnętrzu nie zabraknie czteroramiennej kierownicy, cyfrowego kokpitu, futurystycznego przełącznika kierunku jazdy na środkowym tunelu i wysokiej jakości materiałów.
Ile mocy może mieć DS8? Bazowa wersja najpewniej otrzyma silnik o mocy 231 KM – taki sam, jak w Peugeocie E-3008 i E-5008.
Premiera: jeszcze w tym roku
DS zamierza pokazać produkcyjną wersję modelu DS8 jeszcze przed końcem tego roku.
Auto, które teraz oglądamy, to „rynkowa” odmiana zaprezentowanego w 2020 roku samochodu koncepcyjnego DS Aero Sport Lounge. Napęd elektryczny rozwijał tam 680 KM, co zapewniało przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 s. Zasięg sięgał tam 650 km za sprawą akumulatora 110 kWh. Czy DS8 doczeka się tak szybkiej wersji? Tego nie można wykluczyć. W bardziej „zwyczajnych” odmianach francuski fastback będzie rywalizować m.in. z VW ID.7, Teslą Model 3 i Y, a także z Fordem Mustangiem Mach-E i Kią EV6.
MA