Home Pojazdy Osobowe Porsche Nowy rekord elektrycznego Taycana na Nürburgring

Porsche

Nowy rekord elektrycznego Taycana na Nürburgring

Porsche

Nowy rekord elektrycznego Taycana na Nürburgring

Testowy egzemplarz został wyposażony w klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele.
Fot. Porsche
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Podczas przejazdu na torze Nürburgring kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern pobił własny rekord. W przedseryjnym egzemplarzu modelu Taycan pokonał północną pętlę w ciągu 7:07,55 min. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od rekordowego przejazdu Kerna z sierpnia 2022 r., za kierownicą Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance – poinformował producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars „wykręcił” na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody. Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas – powiedział Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan.

Cisnąłem, ile tylko się dało – to wszystko, co mogłem uzyskać – skomentował Kern. Podczas przejazdów północna pętla Nürburgringu była do wyłącznej dyspozycji kierowcy. Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy. Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche. Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.

Źródło: Porsche
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory