Kolejnym krokiem dla zakładu w Wolfsburgu będzie projekt Trinity. Będzie się on opierał na nowej platformie SSP, obejmującej całą Grupę. Najpóźniej do końca 2033 roku marka Volkswagen będzie produkować w zakładzie w Wolfsburgu wyłącznie samochody elektryczne, podobnie jak we wszystkich swoich pozostałych fabrykach w Europie.
– Volkswagen opowiada się za elektromobilnością dla wszystkich. I Wolfsburg będzie miał swój udział w tym przedsięwzięciu. Tylko w naszym głównym zakładzie zainwestujemy do początku 2025 roku około 460 mln euro, przygotowując fabrykę do produkcji samochodów opartych na platformie MEB. Uruchomienie produkcji ID.3 to ważny krok na drodze transformacji naszego głównego zakładu. Ściśle współpracujemy z radą zakładową, aby wprowadzić do Wolfsburga kolejny model elektryczny oparty na MEB+ – będzie to wolumenowy model w dynamicznie rozwijającym się segmencie SUV. Dzięki naszym decyzjom i inwestycjom zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić konkurencyjność tej fabryki i dać pracownikom długoterminową perspektywę zatrudnienia – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen i członek zarządu grupy marek wolumenowych.
Pierwszy krok w kierunku elektrycznej przyszłości fabryki wiąże się z uruchomieniem produkcji modelu ID.3. Ten model zacznie opuszczać taśmy montażowe w Wolfsburgu od 2023 roku – równolegle z produkcją w Zwickau. Dla największej fabryki w całej Grupie Volkswagen będzie to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd oparty na platformie MEB.
Thomas Schäfer, zaznaczył, że są plany, aby w przyszłości w Wolfsburgu produkować kolejny model oparty na platformie MEB. Tym modelem ma być całkowicie elektryczny SUV. – To największy segment pojazdów na świecie, a nowy model idealnie uzupełniłby gamę z naszymi bestsellerowymi ID.4 i ID.5. W ten sposób zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję rynkową i dać naszym klientom wysokiej jakości pojazdy, których od nas oczekują – podsumował Schäfer.
Volkswagen wykorzysta w elektrycznym SUV-ie platformię MEB+, czyli zmodyfikowaną wersję używanej dziś MEB. – MEB wciąż ma znaczny potencjał. Naszą ambicją jest przeniesienie tej platformy na kolejny poziom. W tym celu dokonujemy inwestycji w jej rozwój. MEB+ stawia nas w doskonałej pozycji na najbliższe lata – powiedział Schäfer.
Platforma MEB+ umożliwi szybsze ładowanie i większe zasięgi. Volkswagen planuje wykorzystać w systemie zunifikowane ogniwa produkowane we własnej fabryce w Salzgitter (początek produkcji jest zaplanowany w 2025 roku).