MB.Charge Public to usługa dostarczana przez firmę Mercedes-Benz. Wcześniej nazywała się Mercedes.me Charge. W jej ramach użytkownicy mogą korzystać z sieci ładowania MB.CHARGE, opisywanej jako jedna z największych sieci w Europie (ponad 850 000 stacji).
Do wyboru – kilka taryf (L, M i S) różniące się abonamentem miesięcznym i stawkami za ładowanie. Z punktu widzenia właścicieli Mercedesa, jedną z najważniejszych zalet tego rozwiązania jest pełna integracja z MBUX oraz mapą stacji – czyli dostępne planowanie trasy z optymalnym ładowaniem i widoczne stawki przed sesją ładowania.
Taryfa S bez abonamentu
Taryfa S nie wiąże się z płaceniem miesięcznego abonamentu. W taryfie M kosztuje to 30 zł miesięcznie (0,00 PLN/miesiąc przez 12 miesięcy z nowym pojazdem hybrydowym plug-in Mercedes-Benz), a L – 60 zł miesięcznie (0,00 PLN/miesiąc przez 12 miesięcy z nowym, w pełni elektrycznym pojazdem Mercedes-Benz).
Stawki dotychczas prezentowały się następująco:
Poprzedni cennik MB.CHARGE Public
| Taryfa | Opłata podstawowa (PLN/miesiąc) | AC (PLN/kWh) | AC – opłata po 180 min (PLN/min) | DC/HPC (PLN/kWh) | DC/HPC – opłata po 45 min (PLN/min) | IONITY (PLN/kWh) |
| MB.CHARGE Public L | 60,00 (0 zł przez 12 mies. dla EV) | 1,15 | 0,50 | 2,45 | 0,50 | 2,15 |
| MB.CHARGE Public M | 30,00 (0 zł przez 12 mies. dla PHEV) | 1,32 | 0,50 | 2,95 | 0,50 | 2,55 |
| MB.CHARGE Public S | 0,00 | Zmienna – wg operatora | wg operatora | Zmienna – wg operatora | wg operatora | wg operatora |
Nowy cennik od 1.08
Jak na Facebooku napisał Adam Dutkowski, Product Management Manager Vans w Mercedes-Benz Polska i ekspert od elektromobilności, od 01.08 zaczynają obowiązywać nowe stawki za ładowanie z kartą MB.CHARGE Public. „Jestem bardzo usatysfakcjonowany z tego powodu, zważywszy, że kosztowało mnie to całkiem sporo analiz, całkiem sporo maili i całkiem sporo dyskusji z kolegami z Niemiec” – dodał.

Nowy cennik prezentuje się następująco:
-obniżono ceny za ładowanie AC w taryfach M oraz L (1,17zl/1zl za kWh)
-obniżono ceny za ładowanie DC w taryfach M oraz L i pojawiła się preferencyjna stawka na stacjach IONITY (2,70zl i 2,40zl w M i 2,25 i 2zl za kWh w taryfie L)
-wydłużono czas ładowania AC bez opłat postojowych z 3 do 5 godzin w taryfie M i L
-w taryfie L dodatkowo brak naliczania opłaty postojowej za ładowanie AC w godzinach 22.00-6.00
„W momencie pisania posta na stronie MB.CHARGE Public widoczne są jeszcze stare stawki, powinny zostać zmienione w ciągu dnia” – dodał. Post opublikowano dziś.
Inne usługi roamingowe
Nie tylko Mercedes oferuje usługę, w ramach której z użyciem jednej karty i konta można korzystać ze sprzętów różnych sieci i płacić za to jedną fakturą. Podobne systemy ma wielu producentów – m.in. BMW (Charging), Audi (Charging Service), VW We Charge czy Porsche (Charging Service), Kia i Hyundai (Charging) i nie tylko.
PMA

