Nowa KIA EV9 GT, to SUV z napędem elektrycznym, który mieści trzy rzędy siedzeń. Auto zostało zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności i przestronności kabiny. Koreański elektryk jest wyposażony w dwa silniki elektryczne (przedni o mocy 160 kW i tylny 270 kW), generujące łączną moc około 501 KM. Dzięki temu pojazd osiąga prędkość 60 mph (ok. 96 km/h) w zaledwie 4,3 sekundy. Jest to najszybszy i najmocniejszy SUV z trzema rzędami foteli w historii marki – chwali się KIA.
Model debiutuje również z innowacyjnym, elektronicznie sterowanym zawieszeniem (ECS), które dostosowuje amortyzację i sprężystość nadwozia do wybranego trybu jazdy. Wnętrze wyróżniają sportowe fotele z alcantary, akcenty w neonowej zieleni oraz zestaw wskaźników GT. Na zewnątrz uwagę przykuwają 21-calowe felgi, ciekawe elementy świetlne oraz sportowe detale.
EV9 GT przystosowano też do ultraszybkiego ładowania dzięki 800-set woltowej architekturze, pozwalającej uzupełnić energię od 10% do 80% w mniej niż 25 minut. Model trafi na rynek w drugiej połowie przyszłego roku, a ceny zostaną ogłoszone wraz z rynkową premierą.
Odświeżona KIA na 2025 rok
KIA EV6, która zdobyła tytuł „North American Utility Vehicle of the Year” w 2023 roku, przeszła facelifting. Model zyskał nowy design, poprawione wnętrze oraz większą baterię zapewniającą dłuższy zasięg.
Jeśli chodzi o wygląd, to odświeżone EV6 ma zmodernizowane światła LED, zgodnie z językiem stylistycznym „Star Map”, ostrzejsze linie nadwozia i nowe wzory felg w rozmiarach od 19 do 21 cali. Auto będzie także dostępne baterią o dwóch pojemnościach: 63 kWh (zasięg do 319 mil w konfiguracji RWD) oraz mocniejszą 84 kWh w wersjach AWD – deklaruje producent. Należy podkreślić, że w sportowej wersji GT, nowa KIA oferuje aż 641 KM!
Zmianom uległa także elektronika – system Digital Key 2.0 pozwala na otwieranie i uruchamianie auta za pomocą smartfona, a zaawansowane systemy asysty kierowcy (ADAS), takie jak Remote Smart Parking Assist 2 i Forward Collision-Avoidance Assist 2, ułatwiają codzienną jazdę.
Nowe standardy i coraz bogatsza oferta
Oba modele pokazują zaangażowanie koncernu w rozwój pojazdów elektrycznych, łącząc zaawansowaną technologię, komfort i wyjątkowe osiągi. Przykładem tych innowacji jest także integracja do najnowszego standardu ładowania NACS (North American Charging Standard), który początkowo dostępny był tylko w modelach amerykańskiej Tesli.
Przypomnijmy, że w Kia oferuje na europejskim rynku kilka modeli elektrycznych, w tym EV3, EV9, Niro, EV6 oraz EV6 GT. Model EV3 to kompaktowy elektryk, natomiast EV9 to SUV klasy wyższej, legitymujący się z dużą pojemnością baterii. Elektryczne Niro to popularny, także w Polsce, crossover segmentu C. Z kolei EV6 to SUV charakteryzujący się wysoką mocą i szybkim ładowaniem, szczególnie w wersji GT.
OW