Nazwy nawiązują do osiągów
Nowe nazwy modelowe odnoszą się do zwiększonych osiągów BMW iX. Od wiosny 2025 roku będzie dostępne na całym świecie jako BMW iX xDrive45 (zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP: 21,8 kWh/100 km), BMW iX xDrive60 (zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP: 21,9 kWh/100 km) oraz BMW iX M70 xDrive (zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP: 23,5 kWh/100 km). Najważniejszymi rynkami dla nowego BMW iX są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Niemcy. Produkcja odbywa się w zakładach BMW Group w Dingolfing.
Większa moc i napęd na dwie osie
Dzięki silnikowi elektrycznemu zarówno na przedniej, jak i tylnej osi wszystkie warianty modelu nowego BMW iX mają elektryczny napęd na cztery koła. Nowe dostrojenie układu napędowego oraz udoskonalona elektronika silnoprądowa umożliwiają znacznie lepsze oddawanie mocy. Nowe BMW iX xDrive45 oferuje zwiększoną moc systemową o 60 kW/82 KM, generując 300 kW/408 KM. Zwiększenie mocy skutkuje poprawą przyspieszenia od 0 do 100km/h o 1,0 s, które wynosi teraz 5,1 s. Nowe BMW iX xDrive60 o mocy zwiększonej o 15 kW/21 KM do 400 kW/544 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Oba warianty modelu osiągają ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 200 km/h.
![](https://elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2025/01/P90585339_lowRes_the-new-bmw-ix-xdriv-1024x683.jpg)
W wersji iX M70 xDrive napęd generuje maksymalną moc do 485 kW/659 KM w trybie My Mode Sport oraz maksymalny moment obrotowy 1100 Nm przy włączonej funkcji Launch Control. Nowe BMW iX M70 xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Określone przy użyciu metody „1-Foot-Rollout”* przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosi 3,5 s. Nowe BMW iX M70 xDrive rozwija prędkość maksymalną 250 km/h.
Zasięg do 700 km
Nowa technologia ogniw akumulatorowych pozwala na zwiększenie pojemności energetycznej akumulatora wysokonapięciowego w BMW iX xDrive45 o około 30 procent, co umożliwia uzyskanie 94,8 kWh. Akumulatory wysokonapięciowe pozostałych wariantów modelu mają użyteczną pojemność energetyczną na poziomie 109,1 kWh (BMW iX xDrive60) oraz 108,9 kWh (BMW iX M70 xDrive).
We wszystkich wariantach modelu skutkuje to zwiększeniem zasięgu o nawet 40 procent (w zależności od modelu). Osiągając zasięg od 563 do 701 km wg WLTP, nowe BMW iX xDrive60 ustanawia nowy rekord w swoim segmencie. Zasięg pozostałych modeli wynosi od 490 do 602 km (BMW iX xDrive45) oraz od 521 do 600 km (BMW iX M70 xDrive).
Moc ładowania do 195 kW
Jednostka Combined Charging Unit w nowym BMW iX xDrive45 umożliwia ładowanie prądem stałym (DC) z mocą zwiększoną do 175 kW. W dwóch pozostałych wariantach modelu maksymalna moc ładowania wynosi 195 kW.
Prądem przemiennym (AC) można ładować z maksymalną mocą 22 kW. Dodatkowo BMW iX obsługuje funkcję Plug & Charge Multi Contract oraz funkcję ładowania Connected Home Charging, która umożliwia optymalizację pod kątem wykorzystania energii słonecznej i obciążenia, jak również kosztów na podstawie dynamicznej taryfy energii elektrycznej. W ofercie znajduje się również nowa stacja BMW Wallbox Plus.
Sporo w standardzie
Wyposażenie standardowe nowego BMW iX obejmuje system alarmowy, światła powitalne i pożegnalne, adaptacyjne reflektory LED, komfortowy dostęp, ogrzewanie foteli przednich, ogrzewanie kierownicy, system asystujący kierowcy Plus, BMW Live Cockpit Professional oraz system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Nowe BMW iX M70 xDrive standardowo jest wyposażone w zintegrowany aktywny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi, atrapę chłodnicy BMW Iconic Glow, pakiet sportowy M Pro oraz szyby przeciwsłoneczne.
![](https://elektromobilni.pl/wp-content/uploads/2025/01/P90585165_lowRes_the-new-bmw-ix-xdriv-1024x683.jpg)
Szklany dach na życzenie
Dostępne opcjonalnie są m.in. szklany dach panoramiczny Sky Lounge, akcenty wewnętrzne Clear & Bold, automatyczny system domykania drzwi, system aktywnej wentylacji foteli, pakiet komfortu cieplnego, system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins, BMW Individual Exterior Line w kolorze Titanium Bronze, funkcja ładowania prądem stałym o mocy do 22 kW (wyposażenie standardowe w BMW iX M70 xDrive) oraz elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.