Partnerstwo z Stellantis
Jednym z kluczowych elementów strategii Leapmotor na rynkach zagranicznych jest partnerstwo z międzynarodowym gigantem motoryzacyjnym Stellantis. W ramach współpracy powstała spółka joint venture, w której Stellantis posiada 51% udziałów, a Leapmotor – 49%. Celem aliansu jest wzmocnienie pozycji Leapmotor w Chinach, jednym z największych rynków motoryzacyjnych na świecie, oraz wykorzystanie rozbudowanej sieci dystrybucyjnej Stellantis do ekspansji na innych rynkach, w tym w Europie.
Chiński producent równocześnie wprowadza na rynek dwa modele: C10, czyli SUV-a oraz T03, czyli auto miejskie. Oba auta to wersje elektryczne, które zdaniem producenta wyposażone w nowoczesne technologie, które gwarantują wysoką wydajność, bezpieczeństwo i długi zasięg.
C10 to SUV
Model C10, to pierwszy globalny produkt Leapmotor, zaprojektowany zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i trendami wzornictwa, a jego debiut w Europie ma być początkiem szerokiej ekspansji tej chińskiej marki na Starym Kontynencie.
C10 to SUV segmentu D o wymiarach: 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Rozstaw osi to 2825 mm, a bagażnik ma pojemność 435 litrów. Pod maską znajduje się silnik elektryczny generujący 218 KM mocy oraz 320 Nm momentu obrotowego. Pojazd został wyposażony w baterię o pojemności 69,9 kWh, która według norm WLTP zapewnia zasięg do 420 km. Ładowanie baterii prądem o mocy 6,6 kW od 30% do 80% trwa około 6 godzin. W przypadku szybkiego ładowania ten sam poziom energii osiągniemy w zaledwie 30 minut.
T03 – miejski „kompakt”
Drugim modelem jest T03, który przez producenta określany jest jako kompaktowe auto miejskie, ale przy wymiarach 3620 mm długości, 1652 mm szerokości i 1577 mm wysokości oraz rozstawie osi 2400 mm bliżej mu do segmentu A lub B. Auto dysponuje mocą 95 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 158 Nm. Bateria trakcyjna o pojemności 37,3 kWh zapewnia zasięg do 265 km w trybie mieszanym i do 395 km w warunkach miejskich (wg WLTP). Akumulator można ładować prądem przemiennym o mocy 6,6 kW lub szybciej prądem stałym o mocy 48 kW. Przy ładowaniu wolniejszym od 30% do 80% energii potrzeba około 3,5 godziny, natomiast przy szybkim ładowaniu zajmie to jedynie 36 minut.
Bazowe wyposażenie T03 obejmuje m.in. 8-calowy wyświetlacz przed kierowcą, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, panoramiczny dach oraz manualna regulacja fotela kierowcy w sześciu płaszczyznach. Samochód jest osadzony na 15-calowych felgach. Języczkiem uwagi jest fakt, że T03 będzie produkowany w Polsce – w czerwcu tego roku potwierdzono rozpoczęcie montażu testowych egzemplarzy w fabryce w Tychach.
Ceny i dostępność
Leapmotor ogłosił orientacyjne ceny swoich modeli na rynku europejskim. Miejski model T03 będzie dostępny od 18 900 euro, czyli od około 80 500 zł. Dla porównania, ceny Dacii Spring zaczynają się od 76 900 zł, co oznacza, że T03 będzie nieco droższy, ale wciąż konkurencyjny. Drugi model, SUV C10, wyceniono na minimum 36 400 euro, czyli około 155 000 zł. W tej kategorii cenowej C10 okazuje się tańszą alternatywą np. dla Volkswagena ID.4, którego cena w promocji wynosi obecnie 165 190 zł.
Pomimo atrakcyjnych cenników, klienci z Polski będą musieli poczekać na nowe chińskie auta, ponieważ do końca 2024 roku sieć sprzedaży Leapmotor obejmie 350 punktów, ale żaden z nich nie będzie zlokalizowany w Polsce. Samochody będą dostępne m.in. w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, a także w Australii, Nowej Zelandii i Brazylii.
OW