No. 8 oficjalnie. Tak wygląda flagowy, elektryczny model marki

Marka DS miała być próbą zaistnienia Francuzów w segmencie premium. „Miała”, bo plan nie do końca się udał. Owszem, modelom trudno zarzucić nieatrakcyjną stylistykę czy mało efektowne wykonanie – nie są jednak popularne ze względu na wysokie ceny, małą gamę jednostek spalinowych czy wciąż jeszcze niewystarczający prestiż w porównaniu zwłaszcza z rywalami z Niemiec. Czy szansą dla DS-a jest mocne skupienie się na elektromobilności? Bardzo możliwe.

„Okręt” flagowy firmy

Poprzednim topowym modelem marki był sedan DS9, który był technicznie spokrewniony z Peugeotem 508. Nie zrobił zawrotnej, rynkowej kariery i chyba już nie zrobi. Nową szansą na skradnięcie serc zamożnych klientów ma być DS No. 8.

No. 8 oficjalnie. Tak wygląda flagowy, elektryczny model marki - ds nr 8 1

Oficjalna premiera tego auta odbędzie się za kilka dni, zdjęcia trafiły już jednak do sieci. Dotychczas mogliśmy oglądać fotografie zamaskowanych prototypów i wizualizacje, a teraz… wszystko jest już jasne. Auto ma kształt typu fastback, z mocno opadającą linią dachu. Nie zabrakło „obowiązkowego” dziś zwiększonego prześwitu. Do charakterystycznych punktów nowego projektu należą: smukłe reflektory DS Pixel Vision z „kłami” z diod do jazdy dziennej, zakryty grill ze specyficznym wzorem, a także srebrne, podkreślone słupki C. Auto jest malowane na dwa kolory, z czarnymi akcentami zarówno na dole, jak i na górze – czyli z czarnym dachem, progami i elementami na dole nadwozia. Auto nie ma widocznych klamek, co jest zgodne z aktualnymi trendami i polepsza aerodynamikę.

Wewnątrz styliści zadbali o wykończenie premium i nietypową kolorystykę. Nie zabrakło interesującej kierownicy w stylu retro, a także „pływającej” konsoli centralnej z dotykowymi panelami sterowania, jak również „niezbędnego” w najnowszych autach, wielkiego ekranu dotykowego. Jest skierowany w stronę kierowcy. Dodatkowo, system audio Electra 3D firmy Focal zadba o odpowiednie nagłośnienie.

No. 8 oficjalnie. Tak wygląda flagowy, elektryczny model marki - ds nr 8 5

Zasięg i napęd

Auto powstaje na nowej platformie STLA Medium, znanej już m.in. z Peugeotów 3008/5008 i Opla Grandlanda. Tamte modele są jednak dostępne także w odmianach hybrydowych plug-in, podczas gdy DS ma być wyłącznie elektryczny.

No. 8 oficjalnie. Tak wygląda flagowy, elektryczny model marki - ds nr 8 4

Należy się więc spodziewać zasięgu na poziomie nawet 750 km. Najpewniej w gamie zabraknie bazowych jednostek znanych z wspomnianych wyżej „krewniaków”. 213-konny wariant z napędem na przód może w DS-ie się nie pojawić, za to 326-konny Dual Motor – zapewne tak. Standardem najpewniej będzie – wzorem Peugeota – pompa ciepła. Czekamy na oficjalny debiut. Nowych zdjęć zapewne nie zobaczymy, ale szczegóły techniczne mogą być interesujące. Choć o sukcesie i tak zadecyduje między innymi cena. W segmencie premium jest tłoczno – DS zapewne będzie rywalizował m.in. z Audi Q6 e-tron, Mercedesem EQE SUV, a także z Teslą Model Y, BMW iX3 oraz iX, jak również z Lexusem RZ. 

MA

REKLAMA