Home Pojazdy Osobowe Ford Niższe ceny samochodów elektrycznych tuż przed startem programu „Mój Elektryk 2.0”

Przegląd rabatów BEV

Niższe ceny samochodów elektrycznych tuż przed startem programu „Mój Elektryk 2.0”

Przegląd rabatów BEV

Niższe ceny samochodów elektrycznych tuż przed startem programu „Mój Elektryk 2.0”

Producenci dażą do maksymalizacji sprzedaży i proponują spore obniżki cen aut elektrycznych
Fot. Ford
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Czy tuż przed zaplanowanym na 3 lutego startem programu „Mój Elektryk 2.0” producenci wprowadzają obniżki na modele elektryczne – tak, by ich auta mieściły się w założonym limicie? Jak najbardziej. Oto przegląd promocji na początku roku 2025.

Producenci samochodów, którzy chcą prowadzić sprzedaż na rynku europejskim, muszą dostosować się do nowych przepisów CAFE. W ich ramach średnia emisja CO2 na całą gamę modelową nie może przekraczać 94 gramów CO2 na 1 km. Co to oznacza? W przypadku większości producentów mamy do czynienia z wielkim wyzwaniem, ponieważ rezultaty prezentują się mniej korzystnie – a to oznacza kary. Jak zbić średnią emisję w gamie? Należy sprzedawać jak najwięcej aut elektrycznych. Jak to osiągnąć? Prostą drogą jest obniżenie ich cen, chociażby za sprawą oferowania atrakcyjnych rabatów.

Przeceny obowiązują też w związku z wejściem w życie programu „Mój Elektryk 2.0”

Zaczyna obowiązywać 3 lutego, więc importerzy obecnie są na etapie dostosowywania cenników do jego warunków. Przypomnijmy: maksymalna kwota dopłat to 30 lub 40 tysięcy, zależnie od dochodu wnioskującego i formy finansowania. Z dofinansowań skorzystają osoby fizyczne i prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, nie obejmuje jednak większych firm. Maksymalna cena zakupionego samochodu ma wynieść 225 tys. zł netto (czyli 307 500 zł brutto). Auta, które są nieco droższe, mogą być więc objęte rabatami, by pasować pod dopłaty.

Rabaty w salonach

Sprawdźmy, na jakie obniżki mogą liczyć klienci w salonach poszczególnych, popularnych marek w przypadku modeli elektrycznych. Kolejni producenci stale dołączają do stawki – a gdy program dopłat ruszy, promocji z pewnością można się spodziewać jeszcze więcej.

Ford

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
Ford Explorer52 kWh198 270 zł169 990 zł129 990 zł
Ford Explorer77 kWh218 270 zł191 270 zł151 270 zł
Ford Puma Gen-E43,2 kWh161 900 zł146 900 zł106 900 zł
Fot. Ford

Hyundai

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
Hyundai Kona 202549 kWh184 900 zł152 900 zł112 900 zł
Hyundai Kona 202449 kWh184 900 zł139 900 zł99 900 zł
Hyundai Kona 204 KM 202565 kWh201 900 zł169 900 zł129 900 zł
Hyundai Kona 204 KM 202465 kWh201 900 zł156 990 zł116 990 zł
Hyundai Ioniq 5 202563 kWh214 900 zł164 900 zł124 900 zł
Hyndai Ioniq 5 202458 kWh234 900 zł149 900 zł109 900 zł
Hyundai Ioniq 6 202553 kWh189 900 zł174 900 zł134 900 zł
Hyundai Ioniq 6 202477 kWhrabaty do 71 000 zł zależnie od wersji213 900 zł173 900 zł
Fot. Hyundai

Peugeot

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
Peugeot E-300873 kWh233 600 zł199 950 zł159 950 zł
Peugeot E-3008 Long Range97 kWh253 100 zł219 450 zł179 450 zł
Peugeot E-40861 kWh208 700 zł196 700 zł156 700 zł
Peugeot E-30854 kWh181 150 zł171 150 zł131 150 zł
Peugeot E-500873 kWh247 850 zł214 200 zł174 000 zł
Fot. Stellantis

Skoda

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
Skoda Enyaq 8582 kWh247 100 zł237 100 zł197 100 zł
Skoda Enyaq 85x82 kWh257 550 zł247 550 zł207 550 zł
Skoda Enyaq 85 Sportline82 kWh281 550 zł261 550 zł221 550 zł
Skoda Enyaq 85x Sportline82 kWh292 000 zł272 000 zł232 000 zł
Skoda Enyaq RS82 kWh293 850 zł273 850 zł233 850 zł
Skoda Enyaq 85 L&K82 kWh296 850 zł270 850 zł230 850 zł
Skoda Enyaq 85x L&K82 kWh307 300 zł281 300 zł241 300 zł

Rabatami objęto także odmianę Coupe – wynoszą, zależnie od wersji, 10 lub 20 000 zł.

Fot. Skoda

Toyota

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
Toyota bZ4X FWD71,4 kWh193 900 zł168 900 zł141 900 zł
Toyota bZ4X AWD71,4 kWh224 900 zł199 900 zł159 900 zł
Fot. Toyota

W przypadku modelu bZ4X rabaty w wysokości 25 000 zł obowiązują przy wszystkich wersjach silnikowych i wyposażenia.

Volkswagen

ModelPojemność akumulatoraCena przed rabatamiCena terazCena po uwzględnieniu maksymalnych dotacji
VW ID.3 Pure52 kWh159 590 zł141 590 zł101 590 zł
VW ID.3 Plus52 kWh166 190 zł148 190 zł108 190 zł
VW ID.3 77 kWh77 kWh188 790 zł170 790 zł130 790 zł
VW ID.4 Pure52 kWh182 190 zł157 190 zł117 190 zł
VW ID.4 Pro77 kWh236 190 zł201 190 zł161 190 zł
VW ID.5 Pure52 kWh197 890 zł162 890 zł122 890 zł
VW ID.5 Pro77 kWh239 190 zł201 190 zł161 190 zł
VW ID.7 Pro77 kWh267 690 zł227 690 zł187 690 zł
VW ID.7 Pro Tourer77 kWh271 690 zł231 690 zł191 690 zł

Fot. Volkswagen

Jak widać, ceny potrafią być naprawdę korzystne. Na szczególną uwagę zasługują niskie kwoty po uwzględnieniu dopłat za modele Hyundaia – 112 900 zł przy maksymalnym dofinansowaniu za Konę z roku 2025 (czyli za samochód z aktualnego rocznika, który nie zostanie szybko wykupiony, czego o autach z 2024 powiedzieć nie można), to naprawdę atrakcyjna oferta. Niedrogi może być też Volkswagen ID.3. Czekamy na następne obniżki w salonach.

MA

Źródła: strony producentów, ceny brutto

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory