Niski współczynnik unoszenia
Dzięki płynnym liniom, wydłużonemu dolnemu zderzakowi i tylnemu spojlerowi typu «ducktail», uzyskano w ARIYA NISMO znacznie niższy (o 40%) współczynnik unoszenia tego modelu – w wersji NISMO CL wynosi on 0,11 w porównaniu do 0,18 dla standardowej odmiany crossovera ARIYA.
Dyfuzor, spojlery, kurtyny
Szeroka i niska sylwetka NISMO oraz nisko położony środek ciężkości, a także podwójny tylny dyfuzor wpływają na kontrolę przepływu strumienia powietrza, zwiększając siłę docisku. Ponadto, opór powietrza zmniejszają spojlery i aerodynamiczne kurtyny, wzorowane na rozwiązaniach z Formuły E, a za sprawą unikatowej konstrukcji płyt i pasów aerodynamicznych osiągnięto niezakłócony przepływ powietrza wzdłuż nadwozia i kontrolę strug powietrza przed tylnymi kołami. Model wyróżnia się również szerszymi listwami zewnętrznymi drzwi, których nie mają standardowe wersje modelu, co zapewnia zwiększenie aerodynamicznej siły docisku samochodu.
Na Michelinach
Opony Michelin Pilot Sport EV, zamontowane w Nissanie ARIYA NISMO, stworzono ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich trwałość i niezawodność. 20-calowe obręcze o wzorze ENKEI „MAT Process” łączą niski opór powietrza i obniżoną masę, dzięki smukłym ramionom i płaskim pierścieniom na obwodzie. Felgi mają ażurowe otwory, pomagające w odprowadzaniu powietrza, co poprawia chłodzenie hamulców.
Moc i szybkość
Tuning podzespołów modelu ARIYA NISMO przekłada się na osiągi. Auto, zasilane akumulatorem o pojemności użytkowej 87 kWh (całkowita 91kWh), rozwija moc maksymalną 320 kW (435 KM) i dysponuje łącznym momentem obrotowym 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 5 sekund, a od 80 do 120 km/h samochód rozpędza się w 2,4 sekundy. Funkcja i-Booster, zwiększa efektywność hamulców. Elektryczny crossover oferuje własny „tryb NISMO”. Do spokojniejszej jazdy dedykowany jest „tryb Normal”. Model wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.
e-4ORCE daje kontrolę
ARIYA NISMO jest wyposażona w udoskonalony system e-4ORCE, który zapewnia komfort prowadzenia w każdych warunkach. Jak podkreśla producent zaprogramowany specjalnie dla wersji NISMO układ pozwala na uzyskanie znakomitych parametrów napędowych dla wszystkich czterech kół, a przy tym dostarcza wrażeń z jazdy samochodem sportowym. Wspomniany e-4ORCE potrafi ograniczyć podsterowność w warunkach gwałtownych przyspieszeń, a jednocześnie może o 12% zredukować ingerencję w tor jazdy w porównaniu z podstawowym wariantem tego systemu.
Nissan ARIYA NISMO e-4ORCE – dane techniczne (przed homologacją)
Typ silnika elektrycznego | EESM |
Pojemność akumulatora – całkowita/użyteczna (kWh) | 91/87 |
Maksymalny moment obrotowy na przedniej osi (Nm) | 300 |
Maksymalny moment obrotowy na tylnej osi (Nm) | 300 |
Maksymalny łączny moment obrotowy (Nm) | 600 |
Maksymalna moc (kW) | 320 |
Maksymalna moc (KM) | 435 |
Współczynnik oporu czołowego | 0,3 |
Szerokość bez lusterek (mm) | 1850 |
Szerokość z lusterkami (mm) | 2172 |
Długość (mm) | 4655 |
Wysokość (mm) | 1660 |
Rozstaw osi (mm) | 2775 |
Rozstaw kół przednich (mm) | 1585 |
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1585 |
System wspomagania hamowania | EBA |
Hamulce przednie | Tarcze wentylowane |
Hamulce tylne | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie kół przednich | Niezależne, kolumny McPhersona |
Zawieszenie kół tylnych | Niezależne, wielowahaczowe |
PM