Home Pojazdy Osobowe Nissan NISMO w modelu ARIYA. Europejska sprzedaż ruszy w styczniu

Nissan

NISMO w modelu ARIYA. Europejska sprzedaż ruszy w styczniu

Nissan

NISMO w modelu ARIYA. Europejska sprzedaż ruszy w styczniu

Przyspieszenie w Nismo trwa od 0 do 100 km/h niecałe 5 sekund
Fot. Nissan
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Nissan podczas Międzynarodowego Dnia Pojazdów Elektrycznych ujawnił specyfikację crossovera ARIYA NISMO. Parametry? Moc 435 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Plus akumulator o pojemności użytecznej 87 kWh i ok. 5 sekund do „setki”. Sprzedaż w Europie ruszy w styczniu przyszłego roku.

Niski współczynnik unoszenia

Dzięki płynnym liniom, wydłużonemu dolnemu zderzakowi i tylnemu spojlerowi typu «ducktail», uzyskano w ARIYA NISMO znacznie niższy (o 40%) współczynnik unoszenia tego modelu – w wersji NISMO CL wynosi on 0,11 w porównaniu do 0,18 dla standardowej odmiany crossovera ARIYA.

Dyfuzor, spojlery, kurtyny

Szeroka i niska sylwetka NISMO oraz nisko położony środek ciężkości, a także podwójny tylny dyfuzor wpływają na kontrolę przepływu strumienia powietrza, zwiększając siłę docisku. Ponadto, opór powietrza zmniejszają spojlery i aerodynamiczne kurtyny, wzorowane na rozwiązaniach z Formuły E, a za sprawą unikatowej konstrukcji płyt i pasów aerodynamicznych osiągnięto niezakłócony przepływ powietrza wzdłuż nadwozia i kontrolę strug powietrza przed tylnymi kołami. Model wyróżnia się również szerszymi listwami zewnętrznymi drzwi, których nie mają standardowe wersje modelu, co zapewnia zwiększenie aerodynamicznej siły docisku samochodu.

Na Michelinach

Opony Michelin Pilot Sport EV, zamontowane w Nissanie ARIYA NISMO, stworzono ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich trwałość i niezawodność. 20-calowe obręcze o wzorze ENKEI „MAT Process” łączą niski opór powietrza i obniżoną masę, dzięki smukłym ramionom i płaskim pierścieniom na obwodzie. Felgi mają ażurowe otwory, pomagające w odprowadzaniu powietrza, co poprawia chłodzenie hamulców.

Moc i szybkość

Tuning podzespołów modelu ARIYA NISMO przekłada się na osiągi. Auto, zasilane akumulatorem o pojemności użytkowej 87 kWh (całkowita 91kWh), rozwija moc maksymalną 320 kW (435 KM) i dysponuje łącznym momentem obrotowym 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 5 sekund, a od 80 do 120 km/h samochód rozpędza się w 2,4 sekundy. Funkcja i-Booster, zwiększa efektywność hamulców. Elektryczny crossover oferuje własny „tryb NISMO”. Do spokojniejszej jazdy dedykowany jest „tryb Normal”. Model wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.

e-4ORCE daje kontrolę

ARIYA NISMO jest wyposażona w udoskonalony system e-4ORCE, który zapewnia komfort prowadzenia w każdych warunkach. Jak podkreśla producent zaprogramowany specjalnie dla wersji NISMO układ pozwala na uzyskanie znakomitych parametrów napędowych dla wszystkich czterech kół, a przy tym dostarcza wrażeń z jazdy samochodem sportowym. Wspomniany e-4ORCE potrafi ograniczyć podsterowność w warunkach gwałtownych przyspieszeń, a jednocześnie może o 12% zredukować ingerencję w tor jazdy w porównaniu z podstawowym wariantem tego systemu.

Nissan ARIYA NISMO e-4ORCE – dane techniczne (przed homologacją)

Typ silnika elektrycznegoEESM
Pojemność akumulatora – całkowita/użyteczna (kWh)91/87
Maksymalny moment obrotowy na przedniej osi (Nm)300
Maksymalny moment obrotowy na tylnej osi (Nm)300
Maksymalny łączny moment obrotowy (Nm)600
Maksymalna moc (kW)320
Maksymalna moc (KM)435
Współczynnik oporu czołowego0,3
Szerokość bez lusterek (mm)1850
Szerokość z lusterkami (mm)2172
Długość (mm)4655
Wysokość (mm)1660
Rozstaw osi (mm)2775
Rozstaw kół przednich (mm)1585
Rozstaw kół tylnych (mm)1585
System wspomagania hamowaniaEBA
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Zawieszenie kół przednichNiezależne, kolumny McPhersona
Zawieszenie kół tylnychNiezależne, wielowahaczowe

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory