Home Infrastruktura Producenci MT1, czyli mini pickup przyszłości do miasta

TELO

MT1, czyli mini pickup przyszłości do miasta

TELO

MT1, czyli mini pickup przyszłości do miasta

Firma TELO Trucks zebrała już ponad 5000 przedpremierowych zamówień na model MT1
Fot. TELO
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Czy mini pickup może zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych? TELO Trucks udowadnia, że tak! Ich najnowszy model MT1 łączy kompaktowe wymiary z wysoką funkcjonalnością, stając się idealnym rozwiązaniem zarówno dla miejskich dżungli, jak i weekendowych wypadów za miasto. Zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju i potrzebach nowoczesnych kierowców, TELO MT1 to prawdziwa innowacja w świecie elektromobilności – tak przynajmniej twierdzi amerykański producent.

Kompaktowy rozmiar, ogromne możliwości

TELO MT1 to elektryczny mini pickup, który łączy cechy użytkowe tradycyjnych pickupów z kompaktowymi wymiarami, idealnymi do poruszania się po zatłoczonych miastach. Jego twórcy postawili na maksymalne wykorzystanie przestrzeni, oferując zaskakująco przestronne wnętrze i funkcjonalne rozwiązania.

Za projekt odpowiada Yves Béhar, znany projektant przemysłowym i dyrektor kreatywny TELO. Béhar wraz ze swoim zespołem zadbał o to, aby wnętrze pojazdu było nie tylko estetyczne, ale również funkcjonalne i zrównoważone. W kabinie wykorzystano materiały z odzysku, takie jak biodegradowalny korek, co podkreśla ekologiczny charakter pojazdu – chwali się producent.

Rynek i przeznaczenie

TELO MT1 został stworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców, zarówno indywidualnych, jak i flotowych. Kompaktowe wymiary i zwrotność mają sprawić, że idealnie nada się do użytkowania w miastach, gdzie parkowanie i manewrowanie większymi pojazdami może być utrudnione. Jednocześnie, dzięki funkcjonalności i możliwościom przewozowym, MT1 może być też wykorzystywany podczas weekendowych wypadów za miasto czy w roli samochodu roboczego dla małych firm.

Wymiary i właściwości

MT1 legitymuje się kompaktowymi wymiarami, które porównywalne są z MINI Cooperem, przy jednoczesnym zachowaniu przestrzeni użytkowej Toyoty Tacomy. Długość pojazdu wynosi 152 cali (386 cm), szerokość 73 cale (185 cm), a wysokość 66 cali (168 cm).

Mimo niewielkich gabarytów, MT1 oferuje imponujące możliwości przewozowe. Standardowa długość paki wynosi 60 cali (152 cm), ale dzięki konstrukcji z przesuwaną przegrodą (tzw. midgate), można ją powiększyć, uzyskując przestrzeń wystarczającą do przewozu płyt o wymiarach 4×8 stóp (122×244 cm) przy zamkniętej tylnej klapie. Dodatkowo, pod paką znajduje się schowek, który może pełnić funkcję podnóżka dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń, zwiększając liczbę miejsc do ośmiu – wylicza producent.

Podstawowa wersja wyposażona jest w napęd na tylne koła i silnik o mocy 300 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph (96 km/h) w 4,5 sekundy. Dostępna jest również opcjonalna wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 500 KM. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 260 mil (418 km) w wersji standardowej i 350 mil (563 km) z opcjonalnym, większym akumulatorem trakcyjnym. Ładowanie od 20 do 80 proc. zajmuje zaledwie 20 minut.

Porównanie z innymi modelami na rynku

MT1 wyróżnia się na tle innych elektrycznych pickupów przede wszystkim swoimi kompaktowymi wymiarami. Większość dostępnych na rynku amerykańskim modeli, takich jak Rivian R1T czy Ford F-150 Lightning, to pojazdy o znacznie większych gabarytach, co utrudnia ich użytkowanie w miastach. Auto łączy zalety półciężarówek, takie jak możliwość przewozu ładunków i osób, z łatwością manewrowania i parkowania, charakterystyczną dla mniejszych samochodów.

Ceny i dostępność

Cennik MT1, z napędem na tylne koła i silnikiem o mocy 300 KM, zaczyna się od 41 250 USD. Opcjonalny, większy akumulator, zwiększający zasięg do 350 mil (563 km), kosztuje dodatkowo 3 980 USD, a wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 500 KM – 4 769 USD.

Firma TELO Trucks zebrała już ponad 5000 przedpremierowych zamówień na model MT1, co przekłada się na potencjalną sprzedaż o wartości ponad 250 milionów USD. Planowana data rozpoczęcia produkcji i dostaw nie jest jeszcze znana, ale firma dąży do uzyskania homologacji do następnej zimy – czytamy w materiałach prasowych.

OW

Źródło: TELO
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory