368 523 – oto wynik BMW w dziedzinie „sprzedaż aut BEV w roku 2024”. Gdy dodamy do tego wyniki Mini i Rolls-Royce’a, czyli innych marek z grupy, rezultat wzrośnie do 426 594 egzemplarzy. „Zarówno marki BMW, jak i MINI odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży BEV, z odpowiednio 368,523 (+11,6%) i 56,181 (+24,3%) w pełni elektrycznymi pojazdami dostarczonymi do klientów. Marka Rolls-Royce odnotowała również znaczny wzrost z dostarczonymi 1890 pojazdami BEV (+479.6%). Marce BMW udało się zwiększyć dostawy aut ze wszystkimi typami napędów we wszystkich regionach sprzedaży poza Chinami” – podaje firma w oficjalnym komunikacie prasowym.
17,4% elektryków
Samochody elektryczne stanowiły 17,4% sprzedaży BMW Group na świecie. Modele zelektryfikowane – czyli także hybrydy plug-in – odpowiadają za 24,2% wyniku (593 215 aut). Łączny rezultat grupy, niezależnie od typu napędu, to 2 450 804 aut, z czego BMW odpowiada za 2 200 177 pojazdów (spadek o 2,4% w stosunku do roku 2023). Jak sprzedaż prezentowała się w poszczególnych regionach świata? „W regionie europejskim marka BMW zwiększyła swój udział w rynku, odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii. Marka BMW odnotowała również wzrost sprzedaży w USA. W Niemczech, pomimo malejącego rynku pojazdów w pełni elektrycznych, BMW odnotowało wzrost liczby nowych rejestracji BEV” – podano.
2024 rok może być uznany za dobry w sportowej dywizji BMW, czyli M GmbH. „Z łącznie 206 582 pojazdami dostarczonymi do klientów w 2024 roku, sprzedaż M GmbH wzrosła o +2,1%, osiągając nowy rekord wszech czasów” – podaje firma.
Z kolei marka Mini (która w roku 2024 odświeżyła właściwie całą gamę swoich produktów) sprzedała 244 915 sztuk na całym świecie (spadek o 17,1% – rok 2025 może być o wiele lepszy). Z „elektrycznego” punktu widzenia, warto jednak zwrócić uwagę na Mini: w czwartym kwartale marka prawie podwoiła sprzedaż BEV rok do roku (z 29 698 sprzedanymi w pełni elektrycznymi pojazdami). Z kolei marka Rolls-Royce dostarczyła klientom 5712 sztuk samochodów (-5,3%) w całym roku.
Wynik BMW na tle rywali
Czy rezultaty BMW są – jak na rynek – duże czy nie? Volkswagen w 2024 r. sprzedał 383 100 aut BEV. Samo BMW sprzedało – przypomnijmy – 368 523 samochody tego typu, mówimy tu jednak o firmie z segmentu premium, podczas gdy VW jest marką popularną i oferuje tańsze produkty. W przypadku firmy z Wolfsburga, modele BEV odpowiadały za 8% sprzedaży. Przy BMW (bez innych marek grupy) mówimy o 16,7% całości.
W roku 2025 BMW planuje m.in. pokazanie modelu iX po liftingu. Należy spodziewać się także premiery elektrycznego modelu z serii Neue Klasse, czyli iX3. Możemy zobaczyć także nową, elektryczną „Trójkę”. Wyniki za 2025 r. mogą więc być jeszcze lepsze.
MA