Ceny Tesli dość szybko się zmieniają. Model 3 niedawno kosztował od 194 990 zł za wariant bazowy. Obecnie ceny wzrosły do 201 900 zł. Podwyżka jest spowodowana prawdopodobnie wprowadzeniem ceł na auta produkowane w Chinach – a właśnie tam powstają egzemplarze Modelu 3 na rynek europejski.
Ceny Modelu Y się jednak nie zmieniły. Auto, które powstaje m.in. w podberlińskiej fabryce, wciąż kosztuje od 204 990 zł. Na tle konkurentów to rewelacyjna oferta. Biorąc pod uwagę zasięg, osiągi, a także wyposażenie, trudno znaleźć rywala dla Tesli. Ale cena to nie wszystko.
Finansowanie też ważne
Większość aut nowych w Polsce kupują firmy – i zazwyczaj są to samochody finansowane w inny sposób niż gotówkowo. To oznacza, że ważniejsze od tego, czy samochód jest 1000 czy 2000 zł tańszy, stają się parametry produktu finansowego, takie jak oprocentowanie. Tesla postanowiła zawalczyć i w tej kwestii.
Obecnie, jak widać na stronie Tesli, pojawiła się promocja na Model Y, a dokładniej – na finansowanie oferowane przez producenta. Przy niskim wykupie końcowym dla Modelu Y RWD lub Modelu Y LR RWD mówimy o oprocentowaniu w wysokości 2,59%. Z kolei przy Modelu Y LR AWD lub Modelu Y Performance mówimy o oprocentowaniu w wysokości tylko 1,99%.
Jeśli chodzi o wysoki wykup końcowy – dostępne jest oprocentowanie w wysokości 4,09% dla Modelu Y RWD lub Modelu Y LR RWD, a także oprocentowanie w wysokości 3,49% dla Modelu Y LR AWD lub Modelu Y Performance. Uwaga – takie finansowanie dostępne tylko dla wniosków o finansowanie rozpoczynających się 11 lipca, a dostawa jest realizowana do 30 września.
Przykładowo, przy wysokim wykupie, bazowej wersji Modelu Y, wpłacie wstępnej w wysokości 33 332 zł, okresie finansowania 48 miesięcy i limicie 10 000 km rocznie, rata to 1671 zł netto miesięcznie. Należy jednak pamiętać, że oprocentowanie promocyjne obowiązuje przy wykupieniu w Tesli ubezpieczenia GAP (ok. 160 zł netto miesięcznie dodatkowo). Wciąż oferta jest jednak korzystniejsza niż u zdecydowanej większości (o ile nie we wszystkich) zewnętrznych finansujących. „Fabryczny” finansujący Tesli to Drivalia Lease Polska Sp. z o.o, czyli spółka Credit Agricole Auto Bank Group.
Spekulacje o zmianach
Wcześniejsze oprocentowanie przy finansowaniu wynosiło 4,8% za Model Y RWD i 6,8% za model AWD. Różnice są duże. Skąd taka promocja? Internauci komentują, że „pachnie to Juniperem”, spodziewając się liftingu. Mówi się o węższych reflektorach z przodu (jak w Modelu 3 Highland). Poza tym, na liście spodziewanych ulepszeń znajdują się: poprawienie aerodynamiki, wentylowane fotele z przodu, klimatyzacja z tyłu sterowaną z poziomu ekranu, lepsze materiały w środku, nastrojowe oświetlenie, większa liczba głośników, lepsze zasięgi. Najpewniej nie będzie natomiast dźwigni wycieraczek czy kierunkowskazów – obsługa tych funkcji zostanie przeniesiona na kierownicę. Kiedy mogą się zadziać zmiany? Trudno opowiedzieć, ale raczej nie w tym roku.
Cel: upłynnienie zapasów
Tesla oferuje korzystniejsze warunki na obecny Model Y, prawdopodobnie by pobudzić sprzedaż. Kto chce skorzystać, powinien się pospieszyć. Jak pisze Tesla na stronie, „finansowanie jest dostępne tylko do wyczerpania zapasów”.
MA