Sprzedażowymi lokomotywami okazały się modele: Fiat 500e, elektryczny Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger i gama w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych (udział w rynku na poziomie 38%). We wrześniu br., Stellantis zajęła czołową pozycję w niemieckim segmencie samochodów elektrycznych, zdobywając udział w rynku na poziomie prawie 23%.
– Nie tylko zmniejszyliśmy różnicę w stosunku do liderów rynku w Europie, ale w minionym kwartale wyprzedziliśmy ich na rynku pojazdów elektrycznych. Dynamika naszej elektryfikacji również wzrosła w październiku i jesteśmy na dobrej drodze, aby podwoić do końca 2024 roku naszą gamę w pełni elektrycznych modeli w ramach naszego planu strategicznego Dare Forward 2030 – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy.
Dobry październik
Wstępne wyniki za październik w 29 krajach Europy wskazują na 14% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy udziale w rynku na poziomie około 19,1% w tym miesiącu (+0,2 punktu procentowego w porównaniu z wrześniem 2023 r.) i 18,8% wzrost w pierwszych dziesięciu miesiącach roku. Na pięciu kluczowych rynkach europejskich sprzedaż w październiku jest wyższa niż w roku ubiegłym: wzrost o 21,3% we Francji, wzrost o 28,9% w Niemczech, wzrost o 18,2% we Włoszech, wzrost o 6,4% w Hiszpanii, wzrost o 6% w Wielkiej Brytanii. Francja, Włochy i Portugalia prowadzą pod względem sprzedaży łącznej, a Francja, Portugalia i Hiszpania są liderami na rynku pojazdów zelektryfikowanych. W Wielkiej Brytanii, Vauxhall jest marką nr 1 w segmencie e-CV, a modele Vauxhall Corsa, Mokka i Vivaro Electric zajmują czołowe miejsca w swoich segmentach BEV. Stellantis odnotowała dobre wyniki w Niemczech w październiku, gdzie sprzedaż pojazdów użytkowych prawie się podwoiła, przyczyniając się do osiągnięcia udziału w rynku na poziomie 25,7%.
W skład Grupy Stellantis wchodzą marki: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys.