MG radzi sobie coraz lepiej, nie tylko na rynkach światowych, ale również w Polsce. Obecność tej marki na listach bestsellerów niektórych może jeszcze dziwić – fakty są jednak takie, że Chińczycy (bo ta brytyjska nazwa należy teraz do koncernu SAIC) oferują po prostu… przyzwoite auta w przystępnych cenach. I właśnie tak brzmi niezawodna recepta na sukces.
Dwa nowe modele
Legendarna „ogrodowa” impreza to miejsce kojarzone głównie z pokazami i wyścigami najmocniejszych, rzadkich i niezwykle drogich aut. Ale również producenci z niższej półki wiedzą, że pokazywanie się w Goodwood jest w dobrym tonie. Dodajmy do tego ambicje MG, które chce pozycjonować się jako firma brytyjska – i mamy gotową odpowiedź na pytanie, co MG robiło w Goodwood.
SUV HS
Pokazano tam po pierwsze nową generację SUV-a HS. Ten bestsellerowy model jest znany klientom w Polsce od 2023 roku, ale na świecie – już od 2018 roku. To oznacza czas na prezentację nowej generacji. Ma odebrać klientów np. Toyocie RAV4 czy Kii Sportage.
MG Cyber GTS
To jeszcze prototyp, ale jest duża szansa na to, że wersja produkcyjna będzie wyglądała podobnie. Byłoby dobrze, bo Cyber GTS to naprawdę miłe dla oka auto. Sylwetka z długą maską i szerokim tyłem z dyfuzorem i małym spojlerem – tego trudno nie polubić.
Zamknięty Cyberster
Mówimy tu o zamkniętej wersji modelu Cyberster, który przekonuje do siebie designem już od pewnego czasu. Tak jak omawiany roadster, tak i coupe to samochody elektryczne. Za design odpowiada tu m.in. Jozef Kaban, przez lata związany z Grupą Volkswagena, mający na koncie takie projekty, jak Audi A5, VW Lupo czy Bugatti Veyron, a także Skoda Octavia. Kaban jest obecnie szefem działu designu marki MG. Sylwetka nowego modelu ma nawiązywać także do brytyjskich tradycji firmy – dokładniej, do samochodów wyścigowych MGC GTS Sebring z końca lat 60.
Cyber GTS to samochód z układem siedzeń 2+2. To oznacza, że kierowca i pasażer z przodu usiądą wygodnie, a z tyłu przewidziano miejsca raczej dla dzieci.
O jakim układzie napędowym mówimy? MG nie podało szczegółów. Należy się jednak spodziewać, że Cyber GTS przejmie silniki i akumulatory z odmiany otwartej, czyli z Cyberstera. Słabsza wersja tego auta wytwarza 335 KM, a mocniejsza – 544 KM. Podano jednak, że GTS to samochód tylnonapędowy, tymczasem w przypadku roadstera napęd na tył ma 335-konna wersja, a 544-konna korzysta z AWD. Czy tak będzie i w tym wypadku? Wszystko wskazuje na to, że tak – mocniejszy wariant 4×4 zapewne dołączy po prostu do gamy nieco później. Akumulator w obydwu wersjach ma pojemność 77 kWh.
Bez pośpiechu
Kiedy Cyber GTS może wejść na rynek? Tego nie wiemy, ale MG… nie musi się spieszyć. Takie samochody właściwie nie mają konkurencji. Rynek typowo sportowych modeli elektrycznych dopiero się rozwija – producenci, póki co wolą inwestować w SUV-y. W przypadku MG i tak nie chodzi zapewne o cyfry w tabelach sprzedażowych, a o budowanie wizerunku i prestiżu. Trzeba przyznać, że to dobry (i ładny) zamysł.
MA