O błyskawicznej inwestycji poinformował niemiecki periodyk Welt am Sonntag, powołując się na Franza Reinera, szefa spółki zależnej Mercedes-Benz Mobility. Pierwsza w Europie stacja ładowania HPC Mercedes-Benz zostanie otwarta jeszcze w tym roku w Mannheim. Niemal jednocześnie Mercedes otworzy pierwsze lokalizacje w Atlancie (USA) i w Chengdu (Chiny).
Według portalu electrive.com na całym świecie Mercedes planuje do końca 2024 r. zainstalować początkowo 2000 punktów ładowania, z czego 200 w Europie. Producent samochodów ogłosił dalekosiężne plany na targach CES w styczniu, wspominając o 10 000 ultraszybkich punktach ładowania do 2030 r. W marcu Franz Reiner podkreślił, że realizacja rozpocznie się w czwartym kwartale 2023 r. w USA, Niemczech i Francji. Ogólnodostępne punkty ładowania będą miały moc 350 kW. Klienci Mercedesa otrzymają dodatkowe korzyści, jak funkcja rezerwacji. Poza niemiecką lokalizacją Mercedes nie ogłosił na razie innych konkretnych miejsc w Europie.
Niemiecka forma nie zbuduje punktów ładowania sama. – W Mercedes-Benz nie będziemy bezpośrednio ubiegać się o dotacje rządowe na stacje ładowania. Z reguły będą to robić nasi partnerzy – powiedział niemieckiej gazecie Reiner. Warto przy tym pamiętać, że ewentualna dotacja może wymagać ogólnodostępnych punktów. Wtedy wymagana może być zgoda na funkcję rezerwacji dostępną wyłącznie dla kierowców Mercedesa.
Mercedes zadeklarował, że stacje ładowania będą miały dach i „inne udogodnienia w najbliższej okolicy”, na przykład w salonie samochodowym obok. – Kierujemy się popytem i opiniami naszych klientów. Przede wszystkim na pierwszym planie jest dostępność infrastruktury ładowania, z cyfrowym procesem płatności i możliwością wcześniejszej rezerwacji punktów ładowania – powiedział na łamach Welt am Sonntag Reiner.
Na razie nie wiadomo też, z którym partnerem w zakresie ładowania Mercedes będzie współpracować w Europie. Przy budowie parkingów ładowania w Ameryce Północnej producent samochodów ze Stuttgartu nawiązał współpracę z firmami MN8 Energy i ChargePoint. Do 2027 roku partnerzy zbudują sieć ponad 400 lokalizacji z ponad 2500 ładowarkami HPC w USA i Kanadzie.