Technologia

Mercedes z dwukierunkowym ładowaniem

Od 2026 roku nowa generacja samochodów elektrycznych Mercedesa będzie mogła dostarczać energię do sieci domowej lub publicznej
Źródło zdjęcia: Mercedes

– Mercedes wprowadzi do oferty dwukierunkowe ładowanie
– Usługi zostaną wprowadzone w 2026 roku, począwszy od elektrycznego modelu GLC
– MB.CHARGE Home łączy samochód, ładowarkę wallbox, taryfę zielonej energii i dostęp do rynku energii
– Samochód z dwukierunkowym ładowaniem będzie zintegrowany z systemem energetycznym jako urządzenie magazynujące energię

Mercedes: Auto zasili sieć

Od 2026 roku nowa generacja samochodów elektrycznych niemieckiego producenta będzie mogła nie tylko pobierać energię elektryczną, ale także w ukierunkowany sposób dostarczać ją do sieci domowej lub publicznej.

Pierwszym modelem wyposażonym w tę technologię będzie nowy, w pełni elektryczny GLC – czytamy w komunikacie firmy. Później dołączą do niego kolejne serie, w tym nowy CLA. Wprowadzenie dwukierunkowego ładowania rozpocznie się od Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, a później stopniowo nastąpi na pozostałych rynkach.

Dwukierunkowa ładowarka na początek

System ładowania Mercedes-Benz MB.CHARGE łączy w spójne, kompleksowe rozwiązanie to, co rynek często oferował osobno. Na początek The Mobility House zapewni dwukierunkową ładowarkę typu wallbox oraz połączenie z rynkiem energii poprzez specjalną taryfę energii odnawialnej, która obejmie taryfy gwarantowane. Doradztwo, instalacja i wdrożenie pochodzą z jednego źródła, co zapewnia płynne przejście na nowe doświadczenie ładowania w domu.

Inteligentne uzupełnianie

Z MB.CHARGE Home, Mercedes wprowadzi cyfrowy ekosystem ładowania, który aktywnie angażuje klientów na rynku energii. Celem jest obniżenie kosztów energii dla gospodarstw domowych, a jednocześnie przyczynienie się do stabilności sieci.

Energia w korzystnych taryfach

MB.CHARGE Home Intelligent umożliwia zautomatyzowane ładowanie aut elektrycznych. System uwzględnia planowe godziny odjazdów oraz pożądany stan naładowania i inicjuje uzupełnianie energii w okresach szczególnie korzystnych taryf energii (zazwyczaj w nocy, gdy zapotrzebowanie jest niewielkie, albo gdy dostępny jest wysoki udział energii odnawialnej, a jej ceny są odpowiednio niskie). Ta elastyczność jest dodatkowo kompensowana przez taryfę energetyczną Mercedes-Benz.

Auto aktywnym źródłem

MB.CHARGE Home Pro Intelligent rozszerza ofertę o funkcjonalność dwukierunkową: energia z akumulatora samochodu może być odpłatnie zwracana do sieci w okresach wysokich cen prądu i niskiej dostępności energii odnawialnej. Dzięki temu pojazd staje się aktywnym źródłem energii, co pomaga obniżyć koszty energii w gospodarstwie domowym i wspiera stabilność sieci energetycznej.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Sterowanie z poziomu aplikacji

Sterowanie odbywa się za pomocą aplikacji na smartfon. System koordynuje wszystkie procesy w tle, odciążając użytkowników od skomplikowanych kwestii technicznych. Ponadto, w połączeniu z kompatybilną dwukierunkową ładowarką ścienną (wallboxem) samochód służy jako domowe źródło energii w istniejącym systemie zasilania awaryjnego.

Cyfrowy ekosystem

Dzięki MB.CHARGE Home nasi klienci otrzymują skoordynowany, kompletny pakiet. Mercedes-Benz oferuje cyfrowy ekosystem ładowania połączony z samochodem, a The Mobility House zapewnia odpowiednią taryfę zielonej energii i połączenie z rynkiem energii. Oznacza to, że wszystkie procesy ładowania w domu są realizowane przy użyciu energii elektrycznej w 100% pochodzącej ze źródeł odnawialnych – powiedział Franz Reiner, dyrektor generalny Mercedes-Benz Mobility.

Obniżenie kosztów w perspektywie

Mercedes podkreśla, że ładowanie dwukierunkowe daje klientom możliwość aktywnego obniżania kosztów energii. Mogą oni korzystać z optymalnego zarządzania energią dzięki inteligentnemu ładowaniu w okresach niskich cen energii elektrycznej i odsyłaniu nadwyżek energii do sieci, gdy ceny rynkowe są wysokie.

REKLAMA