Technologia 
Według badania Otomoto przeprowadzonego przez Minds & Roses, główną kwestią stojącą na przeszkodzie kupna pojazdu elektrycznego jest cena. Tak uważa 58% badanych. Wśród najbardziej nurtujących kwestii pojawiają się też pytania o żywotność akumulatorów i dystans, który można pokonać na jednym ładowaniu (27% badanych). Wydajniejsze i tańsze baterie mogą być “gamechangerem” całego sektora. W ciągu kilku najbliższych lat można się spodziewać, jeśli nie rewolucji, to z pewnością ewolucji w tym obszarze.
Rynek wtórny EV

Elektryfikacja polskiego rynku motoryzacyjnego nie może zostać przeprowadzona wyłącznie w oparciu o nowe samochody elektryczne. Obecnie tematem kluczowym jest rozwój rynku wtórnego EV. Jak dziś wygląda możliwość zakupu pojazdu zeroemisyjnego z drugiej ręki? Ile kosztują i gdzie je można znaleźć? Jakie problemy napotkają osoby zainteresowane zakupem? Na te i inne pytania związane z rynkiem wtórnym samochodów elektrycznych odpowiadamy w poniższym tekście. Zapraszamy!

Raport elektromobilnych

Czy samochód elektryczny może być objęty rabatem? Na jakie upusty można liczyć? Sprawdziliśmy dostępne na rynku marki, by dowiedzieć się, ile klienci są w stanie zaoszczędzić. Na pewno więcej w przypadku modeli z segmentu premium. Na pewno też warto czytać uważnie oferty sprzedażowe, by przekonać się, czy mamy do czynienia ze zniżką salonową, czy proponowana cena nie została sprytnie pomniejszona o maksymalną kwotę dofinansowania z programu „Mój elektryk”. Zobaczmy jakie kwoty mogą zostać w portfelach kupujących.

Tesla

Cybertruck, to innowacyjny projekt Tesli, którego realizacji wielu fanów kalifornijskiej marki (ale nie tylko) nie mogło się doczekać. Dlatego premiera futurystycznej półciężarówki odbiła się w mediach szerokim echem i wzbudziła ogromne kontrowersje, lecz od tamtego czasu wiele się pozmieniało. Prześledźmy historię tego modelu i zobaczmy, czego możemy się po spodziewać po najnowszym „dziecku” Elona Muska, który w końcu wyjedzie na drogi. A ma wjechać już niebawem.  

Rynek

Quantron, to niemiecka firma wytwarzająca pojazdy użytkowe zasilane paliwem wodorowym przy wykorzystaniu ogniw paliwowych lub energią elektryczną gromadzoną w akumulatorach trakcyjnych. W Polsce będzie oferować zarówno samochody dostawcze do 4,25 tony, ciężarowe do 40 ton, autobusy oraz możliwość retrofitingu.