Rozmowa z Michałem Dubielem, ekspertem rynku zeroemisyjnych jednośladów, pełnomocnikiem zarządu ds. organizacji i inwestycji Karbon 2, dystrybutora marek Super Soco (Vmoto) oraz Zero Motorcycles w Polsce.
Z pozoru wszystko wydaje się proste. Współczesne samochody elektryczne są już tak ciche, że stworzenie dobrego nagłośnienia powinno być łatwiejsze niż w samochodzie z silnikiem benzynowym czy Diesla. Okazuje się jednak, że napęd elektryczny zmienił tak wiele, że konstruktorzy systemów audio wcale nie mają łatwego życia.
Troska o jakość powietrza to misja dla każdego z nas, bez wyjątku. Najlepszym tego przykładem jest Anna Dereszowska, popularna aktorka i ambasadorka marki Renault, która na co dzień korzysta z elektrycznego Megane E-Tech. Z Panią Anią rozmawiamy na tematy bliskie jej sercu. Podpytujemy również o jej wrażenia z zeroemisyjnych podróży.
Surowce ziem rzadkich są jednymi z bardziej pożądanych na świecie. Koncerny motoryzacyjne rozwijające elektromobilność prześcigają się w pozyskiwaniu kontrahentów posiadających tego typu surowce. Lit jest jednym z nich. O jego pochodzeniu, wydobyciu oraz perspektywach w niedalekiej przyszłości rozmawiamy z Łukaszem Bednarskim, autorem książki „Lithium. The Global Race for Battery Dominance and the New Energy Revolution”, głównym analitykiem IHS Markit.
Rozwój rynku samochodów elektrycznych to wyzwanie dla całej branży motoryzacyjnej. Koncerny wystartowały z czystą kartą. Dotyczyło to napędu, ale także, a może przede wszystkim, wyglądu elektromobilnej gamy. Wiele firm postanowiło dać wolną rękę stylistom, którzy stworzyli designerskie pojazdy. Efekt? W wielu przypadkach nie trafiają one w gusta klientów. Inną drogą poszła Škoda.