Estoński koncern energetyczny rozwija sieć ładowania pojazdów elektrycznych. W najbliższych latach będzie również budował stacje na terenie Polski. O planach na przyszłość oraz obranej strategii rozmawiamy z Maciejem Kowalskim, prezesem Zarządu Enefit w Polsce.
Recykling akumulatorów z samochodów elektrycznych to kwestia, która w najbliższych latach będzie się stawać coraz ważniejsza. Jak wygląda odzyskiwanie materiałów z baterii obecnie? I co sprawia tu największe problemy?
Jeep Avenger ma przed sobą trudne zadanie. Rywalizuje o klienta w jednej z najliczniejszych segmentów na rynku, a przy tym wszystkim nie jest najmocniejszą i najtańszą propozycją. Jednak kluczowym pytaniem jest czy pierwszy elektryk od Jeepa zasługuje na uwagę zainteresowanych? Postaram się na to odpowiedzieć.
Tesla agresywnie obniża ceny (ceny modeli S i X spadły ostatnio o ok. 100 tys. zł) i zapowiada kolejne nowości, producenci z Chin ekspresowo wprowadzają nowe marki i modele, których design zbiera laury i często jest tworzony w Europie (patrz Geely Design Center Goteborg). Czy koncerny ze Starego Kontynentu uginają się pod naporem Tesli i chińskich producentów? Bynajmniej. Zapowiadają mocne uderzenie premierowych modeli. Przykładem jest Volkswagen. Jeśli niemiecki producent dotrzyma słowa i zażąda za model ID.2 nie więcej niż 25 tys. euro i zachowa deklarowane parametry, to tym autem może „rozbić bank”. Cytując klasyka: „będzie się działo” i będzie ciekawie, a najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi debiutów samochodów elektrycznych europejskich producentów (bądź wywodzących się z Europy, jak w przypadku Volvo), prezentujemy poniżej. Zapraszamy do świata elektrycznych nowości!