Stany Zjednoczone, podobnie jak cała Ameryka Północna stawiają na elektromobilność. Przy okazji dość skutecznie chronią swój rynek. I nie chodzi tu wyłącznie o wspieranie przez amerykański rząd inwestycji bezpośrednio związanych z sektorem, takich jak budowa fabryk samochodów czy baterii. Zwolennicy zeroemisyjnego transportu mogą w USA liczyć na ulgę podatkową przy zakupie samochodu elektrycznego również z drugiej ręki. Jak to działa, kto może skorzystać z ulgi, jakie modele wchodzą w grę, a jakie nie są ulgą objęte i czy takie rozwiązanie mogłoby sprawdzić się też w Polsce? Zobaczmy.
Współczesne wyzwania związane z rosnącą liczbą pojazdów elektrycznych stawiają przed nami konieczność analizy i dostosowania określonych standardów bezpieczeństwa. Przedmiotowa problematyka nie omija również zagadnień dot. parkowania i ładowania pojazdów elektrycznych w garażach. Dlatego też, w ramach współpracy Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) z Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP-PIB) oraz Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej (KG PSP), której celem jest opracowanie wytycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej garaży w obiektach budowlanych przeznaczonych do przechowywania oraz ładowania samochodów elektrycznych, przeprowadzono audyt w trzech warszawskich podziemnych garażach. Poniżej przedstawiamy wnioski z wizytacji i dane dotyczące tematyki pożarowej.
Według najnowszego raportu “Brand Finance Automotive Industry 2023”, obecnie najwyżej wycenianą marką samochodową świata jest Tesla (wartości 66,2 mld USD, wzrost o 44%), która zdetronizowała wieloletniego zwycięzcę wszelkich rankingów wartości marek samochodowych - Mercedesa, wycenianego na 58,8 mld USD (spadek o 3%). Sprawdzamy co producent ze Stuttgartu ma do zaoferowania w segmencie samochodów elektrycznych na polskim rynku. Już na pierwszy rzut oka widać, że ma w gamie całkiem pokaźną flotę bezemisyjnych aut klasy premium dopasowaną do różnych potrzeb, których sprzedaż pomimo różnych zawirowań rynkowych rośnie z miesiąca na miesiąc. W końcu to Mercedes!
Firmy kurierskie jadą z prądem. W przenośni i dosłownie. Transformacja napędowa obejmuje nie tylko floty samochodowe, ale również o czym świadczy przykład DPD rowerowe w odmianie cargo, które doskonale sprawdzają się w miejskich aglomeracjach. O klientach, ektromobilnych trendach, infrastrukturze ładowania, planach i strategii Geopost elektromobilni.pl rozmawiają z Maksymilianem Pawłowskim, Corporate Communications Managerem w DPD Polska.