Bogate portfolio samochodów elektrycznych i atrakcyjne finansowanie mają szansę przyciągnąć klientów
W ciągu ostatniej dekady, Toyota i Volkswagen rozdzielały między sobą tytuł największego producenta samochodów świata. Z tej rywalizacji górą częściej wychodzili Japończycy - w latach 2012-2015 i 2020 roku. Natomiast Volkswagen zwyciężał w latach 2016-2019. Toyota, w 2022 roku sprzedała 10,5 mln samochodów (-0,1% r/r), a Volkswagen dostarczył klientom 8,3 mln samochodów (-7% r/r). Krajobraz motoryzacyjnego świata zmienia się za sprawą ambicji koncernów z Państwa Środka i agresywnej polityki cenowej Tesli, ale najwięksi gracze, czyli Toyota i Volkswagen, nie zamierzają ustępować pola. Sprawdzamy, jak wygląda oferta i odpowiedź rynkowa koncernu z Wolfsburga na aktywność konkurencji w segmencie BEV w Polsce.
Transformacja napędowa, której jesteśmy świadkami wymaga kompetentnych kadr w dziedzinie elektromobilności. Pracowników setek tysięcy firm działających w sektorze motoryzacyjnym czekają szkolenia i przekwalifikowanie - ze znajomości pojazdów konwencjonalnych na zelektryfikowane. Najwyższy więc czas na zdobywanie nowych umiejętności. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) uruchamia narzędzia edukacyjne, które pomogą wyszkolić personel na potrzeby nowej ery mobilności. Rusza Akademia PSPA. Od września można będzie się też zapisywać na zajęcia II edycji Studiów podyplomowych Nowa Mobilność, które ruszą na Politechnice Warszawskiej w lutym 2024 r. Kadrę zarządzającą oraz specjalistów firm i instytucji operujących w obszarze zeroemisyjnych rozwiązań szkolić będzie kilkudziesięciu wysoko wykwalifikowanych wykładowców oraz praktyków sektora biznesu.
Według raportu opublikowanego w lipcu przez IBRM Samar, segment premium, kolejny miesiąc z rzędu radził sobie bardzo dobrze - zarejestrowano 8 453 szt. samochodów premium tj. aż o 19,4% więcej, niż rok wcześniej. Udział tego segmentu w rynku aut osobowych wyniósł w lipcu 23,2%. Warto dodać, że po raz pierwszy w historii, trend 12-miesięczny przekroczył pułap 100 tys. sztuk. W zeszłym tygodniu przedstawiliśmy 5 najtańszych elektryków na rynku. W tym wydaniu Magazynu sprawdzamy jakie modele BEV może kupić najbardziej wymagający (i majętny) klient na polskim rynku.
Wakacyjny czy powakacyjny wyjazd do Czech samochodem elektrycznym to świetny pomysł. Niedaleko, urokliwie i ciekawie. Warto jednak wiedzieć, o czym należy pamiętać, za co trzeba płacić i z jakich przywilejów można korzystać u naszych południowych sąsiadów podróżując elektrykiem. Podpowiadamy, jak wypełnić wniosek o zwolnienie z opłat za jazdę po czeskich drogach ekspresowych. Wiedzy nigdy nie za wiele.