Mała bateria i ponad 1,5 tysiąca kilometrów to wyzwanie dla szaleńców? Wielu tak może uważać. Mimo to postanowiłem sprawdzić czy wakacyjny wyjazd samochodem elektrycznym, będzie udręką czy może niczym nie różniącą się podróżą, której nie raz doświadczyłem za kółkiem konwencjonalnego auta?
Konstruktorzy z Warszawskiej Fabryki Elektryków wskrzesili legendę polskich szos – skuter WFM M50 Osa. Polska Vespa (vespa to po włosku osa) w latach 50-tych i 60-tych rozbudzała wyobraźnie amatorów jednośladów znad Wisły i była obiektem pożądania. Czy współczesna Osa w elektrycznej wersji może powtórzyć sukces swojego pierwowzoru sprzed ponad 60 lat? Wiele będzie zależeć jak zwykle od ceny. Piotr Ziółkowski z EV Klub Polska miał krótką przygodę z legendą i postanowił podzielić się wrażeniami z pierwszej jazdy tym oldskulowym, bezemisyjnym jednośladem zasilanym baterią.
Wakacje wciąż trwają, więc wielu właścicieli aut elektrycznych wybiera się nimi w dalsze lub bliższe podróże. Niektórzy robią to po raz pierwszy. O aplikacjach pisaliśmy już na naszych łamach, jednak postęp technologiczny i wciąż dodawane nowe funkcjonalności ułatwiające podróżowanie samochodami elektrycznymi zmobilizowały nas do przyjrzenia się raz jeszcze tematowi. Ideałów nie ma, a każdy kierowca ma swoje indywidualne preferencje, przyzwyczajenia i opinie. Część map możemy ściągnąć z sieci, ale też coraz częściej możemy spotkać nawigacje fabryczne, gotowe nam służyć od momentu wyjazdu z salonu. Zobaczmy jakie aplikacje pomogą w dotarciu do celu, który to cel przybliżają stacje ładowania zlokalizowane (zazwyczaj) po drodze.
Czeska marka, słynąca z dobrych i sprawdzonych pojazdów nowymi produktami chce podbić serca elektromobilnych fanów. Enyaq, czyli flagowy model ma być sposobem na osiągnięcie celu. Jednak czy w topowej odmianie RS jest w stanie zdominować rosnącą w siłę konkurencję?