Według raportu Międzynarodowej Agencji Energii (International Energy Agency: IEA), liczba publicznie dostępnych punktów ładowania na całym świecie zbliżyła się do 1,8 miliona, z czego ponad 30% stanowiły punkty szybkiego ładowania DC. Globalna liczba stacji szybkiego ładowania DC wzrasta w rewolucyjnym tempie (średnio o 48% rok do roku), natomiast liczba stacji ładowania AC rośnie wolniej (ok. 33% rok do roku). Jednocześnie stacje ładowania AC są oferowane przez sieci marketów budowlanych, sieci handlujące urządzeniami RTV i AGD, a nawet przez importerów ładowarek do telefonów komórkowych i dyskonty spożywcze. Sprawdzamy, jak wygląda rynek ładowarek AC w Polsce.
Czy samochody elektryczne rzeczywiście palą się często? Jakie są powody pojawienia się ognia? Zobaczmy, co wynika z badań prowadzonych od 2010 roku przez organizację EV Fire Safe.
Co zrobić ze starymi akumulatorami z autobusu elektrycznego? Ekologiczny recykling czy nowe wykorzystanie? W celu zapewnienia zrównoważonego obiegu gospodarczego Daimler Buses ma do dyspozycji kilka rozwiązań na wykorzystanie zużytych akumulatorów. Opowiada o nich Julia Stolz, kierowniczka działu Product Management and Services w Daimler Buses, oraz z jej zespół.
Rozwój infrastruktury ładowania przebiega w naszym kraju dość mozolnie. Nowych miejsc gdzie można podładować elektryka przybywa jednak z miesiąca na miesiąc. Nie jesteśmy już pod tym względem elektromobilną “pustynią”, a podróżowanie po Polsce zeroemisyjnym autem nie jest tak stresujące jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Nie jest stresujące również dla osób, które okazjonalnie mają do czynienia z samochodami elektrycznymi o czym przekonała się Maria, która, co prawda miała obawy (co naturalne), ale spontanicznie postanowiła korzystając z nadarzającej się okazji wybrać się sama na wycieczkę z Warszawy do pięknego Wrocławia i z powrotem na pokładzie Nissna Ariya. Do przeżycia elektromobilnej przygody wystarczy trochę determinacji i ciekawości! Oto jej krótka relacja z podróży.