W dobie unijnej polityki klimatycznej transport musi dekarbonizować się równie intensywnie jak energetyka. Przed ORLENEM – największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej – stoi zadanie tym ambitniejsze, że do końca trwającej dekady planuje nie tylko skokowo ograniczyć swoje emisje, ale też dostarczyć infrastrukturę, bez której efektywna transformacja lokalnych gospodarek nie będzie możliwa. Anna Sawiak, Dyrektor Biura Rozwoju Biznesu Elektromobilności ORLEN podkreśla w rozmowie z elektromobilni.pl, że narzędziem są tu paliwa alternatywne.
Audi Q6 e-tron nie zostało jeszcze oficjalnie pokazane, ale dziennikarze mieli już okazję pojeździć zamaskowanymi egzemplarzami. Jak jeździ się pierwszym modelem zbudowanym na platformie PPE, na której powstanie też m.in. nowe Porsche Macan?
Dwie dekady temu auta rodem z Korei kojarzyły się głównie z nie najlepszą jakością i trwałością. Na szczęście te czasy dawno minęły, a producent z Azji zyskał pozycję jednego z najważniejszych graczy na europejskim rynku, m.in. dzięki wyróżniającemu się designowi oraz solidności. Wysoką pozycję marki potwierdza model Soul, oferowany także w wersji elektrycznej. Pytanie, czy e-Soul może wzbudzić zainteresowanie entuzjastów ekologicznej motoryzacji?
Paweł, który jak sam podkreśla kilka lat temu „zaraził” się elektromobilnym bakcylem zrealizował w końcu swoje marzenie i wybrał się z żoną samochodem elektrycznym do magicznej Szwajcarii, pokonując łącznie ponad 4 tys. kilometrów. Członek Klubu EV Polska postanowił podzielić się z elektromobilni.pl swoimi wrażeniami z podróży, którą odbył na pokładzie Audi Q4 e-tron.