Po polskich drogach pod koniec maja jeździły 76 683 samochody osobowe z napędem elektrycznym (Licznik elektromobilności PSPA/PZPM). Flota w pełni elektrycznych aut BEV liczyła dokładnie 38 671 sztuk. Sprzedaż nowych samochodów elektrycznych i import używanych pojazdów zasilanych akumulatorami trakcyjnymi wciąż rośnie. Liczba ogólnodostępnych stacji ładowania to aktualnie niemal 3 tys., z tendencją wzrostową powyżej 5% miesiąc do miesiąca. O elektromobilności „na prąd” wiemy dużo. Jak natomiast wygląda dostępność i cena wodoru w Polsce? Czy możemy spodziewać się u nas podobnych wzrostów sprzedaży pojazdów wodorowych i pojawienia się większej ilości ogólnodostępnych stacji tankowania zielonym wodorem? Przyglądamy się aktualnej sytuacji i trendom.
Przydomek „RS” w świecie czterech pierścieni do tej pory zarezerwowany był dla najmocniejszych, spalinowych samochodów z Ingolstadt. Teraz to się zmienia, gdyż elektryczny „RS” kładzie na łopatki konkurencję, tworząc zupełnie nową definicję samochodu sportowego.
Od stycznia do maja 2023 roku Polacy kupili i zarejestrowali 48 041 samochodów z elektrycznym napędem. To o 30% więcej w porównaniu z takim samym okresem minionego roku. W samym maju w Polsce zarejestrowane zostały 8 334 nowe, elektryczne i hybrydowe samochody osobowe. Wynik ten jest o 7% wyższy niż w kwietniu tego roku oraz również o 7% wyższy w zestawieniu z majem roku 2022. Jakie modele sprzedają się najlepiej, jak kształtują się ceny elektryków i czy samochody napędzane energią z akumulatorowych baterii są dostępne w naszych salonach? Sprawdźmy!
Już w przyszłym tygodniu rusza trzecia edycja „Autostrady do elektromobilności”. Użytkownicy samochodów elektrycznych przez dwa wakacyjne miesiące będą mogli skorzystać z darmowych przejazdów autostradami, realnie ograniczając emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Animatorzy akcji spodziewają się w tym roku rekordowej liczby uczestników.