Zaczynała jako ekscentryczny pomysł, nie mniej ekscentrycznego młodego inwestora. Teraz już nie tylko rzuciła wyzwanie, ale jak twierdzą niektórzy wręcz toczy wojnę cenową ze światowymi gigantami motoryzacji. A aspiracje koncernu Elona Muska sięgają znacznie dalej niż tylko prymat w sprzedaży samochodów elektrycznych.
Czy właściciele aut elektrycznych powinni obawiać się, że ich samochód może łatwo paść łupem złodziei? Rozmawiamy z producentem zabezpieczeń i oceniamy, czy „elektryk” jest łatwiejszy czy trudniejszy do kradzieży.
Nazwą nawiązuje do ekologii i faktycznie jest bezemisyjny w miejscu eksploatacji. Spopularyzował elektromobilność oraz został pierwszym elektrycznym samochodem z tytułem Car of The Year 2011 oraz World Car of the Year 2011. Nissan Leaf, czyli kompaktowy hatchback, ma już ponad 11 lat. Opisujemy wszystkie generacje oraz ich wady i zalety tuż przed odejściem na zasłużoną emeryturę tego modelu.
Legendarny i kontrowersyjny brytyjski dziennikarz, Jeremy Clarkson uważa, że wprawdzie samochody służą do przemieszczania się z punktu A do B, lecz twierdzi również, że “wie, iż mają duszę”. Zostawmy jednak kwestie metafizyczne i skupmy się na technologii.