Przemysł motoryzacyjny przechodzi głęboką transformację, a Europa jest jednym z kluczowych obszarów tej zmiany. Na Starym Kontynencie powstały i nadal są budowane gigantyczne obiekty, które mają nie tylko zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych, ale także uniezależnić nasz kontynent od importu baterii. Przyjrzyjmy się największym projektom, które zmieniają oblicze europejskiej elektromobilności.
W kolejnym odcinku „Elektromobilna Europa”, przedstawiamy kraj położony na krańcu Starego Kontynentu. Bynajmniej, nie oznacza to, że jest on w europejskim ogonie napędowej transformacji. Portugalia słynąca z pięknych krajobrazów i bogatej kultury, staje się również znaczącym graczem w dziedzinie elektromobilności. W miarę jak sektor motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, Portugalczycy stają przed wyzwaniami, mogącymi zdefiniować ich przyszłość w zrównoważonym transporcie.
Tegoroczna edycja IAA Transportation w Hanowerze, czyli salonu poświęconego pojazdom użytkowym, tradycyjnie już upłynęła pod znakiem bezemisyjności. Drogę do niej producenci ciężkich aut widzą jednak wielowymiarowo, co może zaskakiwać osoby zapoznane wyłącznie ze światem samochodów osobowych. Zobaczmy, co producenci przygotowali na jedną z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na naszym kontynencie i jakie marki oraz modele zwróciły naszą uwagę.
Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze, a ich właściciele coraz częściej szukają sposobów, by wyróżnić swoje pojazdy i nadać im unikalny charakter. Personalizacja auta nie ogranicza się już tylko do wyboru koloru lakieru czy tapicerki – rynek dodatków i gadżetów rozwija się dynamicznie, oferując szeroką gamę akcesoriów. Od sportowych felg, przez ekskluzywne dywaniki, aż po zaawansowane powłoki ochronne. Można też dobrać zegarek do samochodu. Na taki „gadżet” stać jednak nielicznych. Skupimy się zatem na elementach (za rozsądne pieniądze), które warto rozważyć, aby dodać swojemu elektrykowi charakteru i jednocześnie zadbać o jego wygląd. Możliwości jest sporo. Zobaczmy.