Udział Tesli w ogólnej sprzedaży samochodów elektrycznych szybuje, choć ostatnio jakby nieco wolniej. Dość łatwo można spotkać na polskich drogach jeden z jej flagowych modeli, który rozbił elektromobilny, sprzedażowy "bank" w zeszłym roku. Jednak czy z perspektywy czasu jest to nadal auto oferujące więcej niż inne modele? Postanowiłem to sprawdzić testując Model Y z największym zasięgiem.
Recykling baterii i akumulatorów używanych w samochodach elektrycznych jest nie tylko kluczowym elementem zrównoważonego rozwoju branży motoryzacyjnej, ale także wyzwaniem wymagającym zaawansowanych technologii i precyzyjnego zarządzania. Od wydobycia cennych surowców po neutralizację materiałów niebezpiecznych, proces ten odgrywa zasadniczą rolę w minimalizowaniu wpływu na środowisko i zapewnianiu stabilności dostaw niezbędnych do produkcji nowych baterii. W artykule przedstawiamy, jak działa recykling baterii litowo-jonowych, jakie technologie są stosowane i jak wygląda rozwój tej dziedziny. Zapraszamy!
BYD wchodzi na europejski - w tym na polski - rynek z przytupem. Sprawdziliśmy auta znane z reklam na Euro 2024, jadąc na… Euro 2024. Czy chińskie produkty mogą stanowić realną alternatywę dla aut europejskich i - przede wszystkim - dla Tesli?
Przez ponad dekadę rynek samochodów elektrycznych znacznie się rozwinął. W tym czasie koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a sieć infrastruktury ładowania się rozwija. Niemniej jednak BEVy stanowią tylko 1,68% całkowitej floty samochodów osobowych w UE, a zasięg infrastruktury ładowania jest nadal ograniczony w niektórych krajach i obszarach miejskich. Jednak kluczowym wnioskiem badania jest wciąż rosnące zainteresowanie autami z napędem BEV wśród klientów z Europy.