Na początku marca Komisja Europejska zapowiedziała podjęcie działań mających na celu osłabienie monopolistycznych zapędów Chińskiej Republiki Ludowej na rynku samochodów elektrycznych. Chiny od dawna są największym producentem samochodów na świecie, mają ogromny udział w wytwarzaniu części i podzespołów, a BYD stało się niedawno największym producentem EV na świecie. UE reaguje – chcąc wspierać rodzime marki, import ma stać się droższy. Pytanie, co na to Chiny?
O samochodach Tesli można mówić wiele. Jednak mimo upływu czasu nadal mają one tyle samo entuzjastów, jak też przeciwników. Po teście Modelu 3 moje nastawienie do tej marki znacząco się ociepliło. Jednak czy produkowany w Ameryce Model X tego nie zepsuje?
Producenci samochodów wycofują kolejne modele. Powodem są przepisy dotyczące cyberbezpieczeństwa, które wchodzą w życie już w lipcu tego roku. O co w nich chodzi? Z jakimi modelami możemy się żegnać? Czy samochody elektryczne spełniają nowe normy?
Volvo EX30 to być może najważniejszy model w nowożytnej historii firmy. Ma na dobre wprowadzić szwedzką markę, należącą dziś do chińskiego koncernu Geely w świat elektromobilności i przekonać do aut EV klientów, którzy dotychczas jeździli autami spalinowymi. O modelu napisano już prawie wszystko, jednak sprawdzenie możliwości auta w warunkach drogowych, wydaje się bezcenne i godne odnotowania. Podczas jazd testowych można było sprawdzić, jakie ma argumenty najmniejszy, ale też jeden z najszybszych skandynawskich elektryków.