Elektromobilna Europa
Belgijski rynek motoryzacyjny przechodzi rewolucję napędzaną elektromobilnością. W 2024 roku liczba w pełni elektrycznych pojazdów wzrosła aż o 83%, tym samym przyciągając uwagę całej Europy. Ponad 80% tych samochodów to własność firm, co podkreśla kluczową rolę przedsiębiorstw w napędzaniu transformacji transportu w Belgii. Czym jeszcze wyróżnia się ten kraj w kontekście rozwiązań motoryzacyjnych? Z pewnością skalą państwowych dotacji, czy ulg podatkowych w odniesieniu do EV oraz infrastruktury ładowania. Od Belgów możemy się jeszcze sporo nauczyć. Zobaczmy.
Pasjonaci z Poznania

Nie ma technologicznego postępu bez pasjonatów – ludzi całym sercem zaangażowanych w realizację ambitnych zadań. To właśnie ich zapał i upór powodują, że nawet najbardziej skomplikowane pomysły, mają szansę na ujrzenie światła dziennego. W naszym Magazynie przedstawiamy dziś właśnie taką grupę, działającą na Politechnice Poznańskiej, która postanowiła zrealizować marzenia. Zobaczmy nad czym pracują i jakie są ich cele. Projekt budowy bezemisyjnej łodzi solarno-wodorowej opisał inż. Jakub Wasiela. Zapraszamy.  

Mercedes z „drugiej ręki”

Rynek używanych elektryków rozkręca się proporcjonalnie do rynku sprzedaży aut nowych. Najpopularniejszym od lat segmentem, którego poszukują klienci są SUV-y. Znaczek Mercedesa kusi i nadal w Polsce ma wielu zwolenników. Obecnie, używany EQC kosztuje dość rozsądne pieniądze. Czy warto się nim zainteresować? Co warto wiedzieć przed zakupem? Sprawdźmy.

Test EV: Astra

Czy osobie, która na temat motoryzacji i elektromobilności wie naprawdę sporo, przypadnie do gustu model sygnowany jedną z najdłuższych nazw na rynku, czyli Opel Astra Sports Tourer Electric? Zobaczmy, jakie zdanie na temat auta ma Maciej Gis, który postanowił podzielić się wrażeniami w video-teście samochodu niemieckiego producenta, wchodzącego w skład Grupy Stellantis. Przednionapędówkę wyposażono w baterię o pojemności 54 kWh, która pozwala na pokonanie ok. 420 km. Czy to realny zasięg, jakie ma wady, a jakie zalety ma ten elektryczny „kombiak” ze sportowym zacięciem i jak się sprawuje w użytkowaniu? Zobaczmy.

Zrównoważony Continental

Firma oponiarska stawia na zrównoważoną produkcję i ograniczanie śladu węglowego swojej działalności. Poza stosowaniem surowców pozyskiwanych w możliwie najbardziej przyjazny dla środowiska sposób, kluczową rolę odgrywają także recykling i gospodarka obiegu zamkniętego. Recyklingowa świadomość jest jeszcze na dość niskim poziomie. Z badania wynika, że tylko 46% Polaków wie, że opony można poddawać recyklingowi.