Elektromobilny sektor rozwija się w naszym kraju może nie w oszałamiającym tempie, ale za to na pewno systematycznie. Przybywa zarówno samochodów elektrycznych, jak również ogólnodostępnej infrastruktury ładowania, która w ubiegłym roku odnotowała historyczne wzrosty. To jednak wciąż mało. Branża liczyła na więcej. W 2024 r. kluczowe jest szybkie wdrożenie przez administrację centralną postulatów legislacyjnych zawartych w „Białej Księgi Nowej Mobilności” Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), których wdrożenie pozwoli zdynamizować rozwój elektromobilności w naszym kraju.
Polska jest liderem międzynarodowego transportu ciężkiego w Unii Europejskiej, ale już niedługo będzie musiała się zmierzyć z poważnym wyzwaniem. Żeby utrzymać swoją pozycję na rynku przewoźnicy będą musieli dostosować się do nowej rzeczywistości i zelektryfikować swoje floty. Jakie elektryczne samochody ciężarowe mają do dyspozycji i czy są one konkurencyjne wobec tych spalinowych? Jakie przeszkody mogą napotkać w trakcie tych zmian i co trzeba zrobić, by zdynamizować rozwój sektora eHDV? Zobaczmy!
Smart to synonim miejskiego mikrosamochodu. Dla ich posiadaczy nie ma takiego pojęcia jak „za małe miejsce parkingowe”. Tam, gdzie zdecydowana większość kierowców nawet nie próbowałaby wjeżdżać, Smarty zmieszczą się bez większego trudu. Choć obecnie firma rezygnuje z produkcji w Europie, na rzecz rynku azjatyckiego, to marka jest niewątpliwie ważnym elementem historii motoryzacji, również tej zeroemisyjnej.
Podczas specjalnej konferencji w stolicy województwa małopolskiego podpisane zostało pierwsze w Polsce zamówienie na elektryczną ciężarówkę MAN. Niemiecki producent dołącza do elektromobilnego wyścigu z pewnym opóźnieniem jednak od razu wkracza na ring w najcięższej możliwej kategorii oferując, 40 - tonowe modele do transportu dalekobieżnego.