Pomimo spektakularnie rosnącego odsetka nowo zarejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce, nasz kraj wciąż pozostaje w tyle w porównaniu do krajów z największą liczbą bezemisyjnych pojazdów. Według danych zaprezentowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) w 2022 r. w Polsce zarejestrowano ponad 11 tys. elektryków, co oznacza wzrost o 58%. Niekwestionowanym liderem ubiegłego roku zostały Niemcy, w których zarejestrowano blisko 472 tys. samochodów elektrycznych.
Ceni szwedzki porządek, choć jest w opozycji do jej temperamentu. Od lat jest wierna jednej marce motoryzacyjnej. Jest ambasadorką Volvo Karlik Poznań. Uwielbia podróże, ma to we krwi, bo jak mówi, aktorstwo to zawód wędrowny. Ciągle w biegu, z głową pełną pomysłów, między jedną a drugą podróżą. Współprowadzi Teatr Garnizon Sztuki, gra w teatrze i serialach, przez sztukę dostarcza nam pozytywnych emocji, a sama szuka ich często za kółkiem. Grażyna Wolszczak w rozmowie z Dagmara Kowalską opowiada o teatrze, podróży do Jordanii i o tym, kiedy zamieni hybrydę na elektryka.
6. edycja Barometru Nowej Mobilności 2022/23 opracowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zawierała najważniejsze wnioski z badania opinii społecznej dotyczącego elektromobilności, w tym potencjału zakupowego Polaków w zakresie nabywania samochodów elektrycznych oraz ich preferencji związanych z infrastrukturą ładowania. Bardzo ciekawe dane zebrane na podstawie odpowiedzi ponad 1,5 tys. respondentów oraz wnioski, które nie znalazły miejsca w podstawowym wydaniu Barometru pozwoliła na stworzenie suplementu w postaci łącznie 10 Zeszytów tematycznych. Zeszyt 1 Nowa Mobilność, przedstawiliśmy dwa tygodnie temu. Dziś prezentujemy Zeszyt 2 dedykowany strefom czystego transportu. Na naszych łamach opublikujemy w tym roku również pozostałych 8 Zeszytów. W kolejności będą to Zeszyty tematyczne: „Samochód elektryczny z drugiej ręki”, „Mobilność Polaków”, „Preferencje zakupowe”, „Co Polacy wiedzą o elektromobilności”, „Preferencje infrastrukturalne”, „Profil użytkownika EV”, „Teoretyczna sytuacja zakupowa” oraz „6 lat Barometru Nowej Mobilności”.
Zapraszamy do lektury!
Volkswagen w swojej historii miał trzy ważne kamienie milowe. Pierwszym było pojawienie się kultowego Garbusa. Drugim kamieniem milowym był oczywiście Golf. W erze transformacji napędowej, niemiecki producent postawił trzeci istotny krok wprowadzając na rynek elektryczny model ID.3. Czy mimo czterech lat „na karku” ten samochód nadal jest wart uwagi?