Według komunikatu chińskiego koncernu SAIC Motor, z okazji stulecia istnienia marki MG, firma zapowiada sprzedaż na całym świecie na poziomie 1 miliona samochodów w 2024 roku, a planowany na koniec 2023 roku wolumen to ponad 800 tys. sztuk. Ponad 50% sprzedaży koncernu stanowią samochody nisko i zeroemisyjne. Marka może pojawić się w Polsce, nawet w ciągu najbliższych tygodni. Plany związane z naszym krajem odnośnie modeli i cen, zostaną ujawnione 30 listopada, co potwierdziliśmy u źródła. Flagowym modelem ma być elektryczny MG4. Szanse na sukces ma. 100 lat brytyjskiej tradycji kultowej sportowej marki, atrakcyjna cena, ciekawa stylistyka i naprawdę przyzwoite osiągi, mogą dać wybuchową mieszankę sprzedażową.
Banalnym jest stwierdzenie, że ujemne temperatury mają wpływ na wydajność pojazdów elektrycznych. Ów wpływ nie jest jednak na tyle duży, by sprawiać problemy eksploatacyjne – dowodzą właściciele elektryków i eksperci motoryzacyjni. Jak wygląda zatem użytkowanie pojazdów napędzanych prądem o tej porze roku? Na co zwrócić uwagę, nie tylko pod kątem optymalnego zasięgu, a także przyczepności i bezpieczeństwa w wymagających warunkach zimowych? Temat na czasie, zima tuż za progiem. Zapraszam do lektury!
O Elonie Musku napisano już chyba wszystko. Łącznie z imionami jego dziesięciorga dzieci i psa rasy Shiba Inu. Kontrowersyjny styl i zręczne wykorzystywanie mediów (w tym własnych) przez najbogatszego człowieka świata, skutecznie “przykryło” medialnie innych założycieli Tesli. Martin Eberhard, genialny wynalazca z Kalifornii i jeden z założycieli Tesla Motors, jest naczelnym inżynierem amerykańsko-chińskiej marki Seres. W ramach naszego cyklu, bierzemy pod lupę samochody elektryczne tej marki. Zapraszamy!
Elektromobilność jest kierunkiem, o którym najgłośniej mówi się głównie w kontekście pojazdów osobowych. Tymczasem nabiera ona coraz większego tempa również w segmencie aut ciężarowych. Coraz więcej producentów przedstawia nowe, w pełni elektryczne modele oraz ogłasza ambitne plany w zakresie elektryfikacji oferty produktowej. Z drugiej strony coraz więcej Państw wprowadza również systemy wsparcia zachęcające swoich przewoźników do inwestycji w zero emisyjne technologie. Jak Polska odnajduje się na tym rynku? Niestety nie tak, jak można by oczekiwać po państwie, które jest europejskim liderem sektora transportu ciężkiego.