Elektryfikacja w gamie modelowej Mercedesa postępuje. Są to jednak pojazdy w dużej mierze – zwłaszcza u podstaw drabiny hierarchii – powstające na bazie swoich spalinowych odpowiedników. Ten mariaż nie zawsze się w historii sprawdzał. Czy niemiecki producent samochodów premium uniknął błędów? Przekonajmy się.
Historia marki Fiat sięga końca XIX wieku. Trudno o drugą firmę z tej branży, która miałaby tak wielki wpływ na polskie ulice i… gospodarkę. Oto podróż przez dzieje włoskiej marki, aż do dzisiejszego, elektrycznego rozdziału.
Czy auta elektryczne, to współczesne konstrukcje zasługujące na miano perpetuum mobile? Z pewnością nie. Podobnie, jak nie są nimi auta spalinowe. Ponad 180 tys. przejechanych kilometrów samochodem na baterie świadczy o tym, że są to auta naprawdę solidne. W ramach naszego cyklu, dziś o swoich doświadczeniach związanych z użytkowaniem modelu e-Niro od Kii opowiada Sławomir Janik, klubowicz EV Klub Polska. Będzie o serwisowaniu, kosztach, gigantycznych oszczędnościach, edukacji i o tym dlaczego europejscy producenci elektryków klasy premium mogą się pakować. Zobaczmy.
Technologia paneli słonecznych coraz częściej wychodzi poza tradycyjne zastosowania na dachach budynków. Choć jeszcze niedawno wydawało się to futurystycznym marzeniem niż praktycznym rozwiązaniem, to obecnie zyskuje ona zainteresowanie nie tylko jako forma zasilania dodatkowego, ale potencjalnie jako kluczowy element w przyszłości transportu bezemisyjnego. Przyjrzyjmy się, jak panele słoneczne mogą wydłużyć zasięg samochodów elektrycznych, jakie technologie są obecnie wdrażane, a także perspektywom użycia paneli słonecznych w infrastrukturze ładowania. Zapraszamy!