Od kilku miesięcy słychać głosy, według których ubezpieczenie – zwłaszcza AC samochodów elektrycznych (BEV) ma być niezwykle drogie, głównie ze względu na wysokie koszty napraw takich pojazdów. Czy to prawda? I czy ceny polis na pozostałe samochody też mogą wzrosnąć? Zapytaliśmy o to przedstawicieli branży.
Elektryczna rewolucja motoryzacyjna, poza samochodami osobowymi, ciężarowymi, autobusami i motocyklami, dotarła również do sektora ATV – all terain vehicle. Pojazdy tej kategorii, wszystkim szerzej znane jako quady, również są już dostępne w zeroemisyjnych wersjach. Sprawdźmy, czym różnią się od tych spalinowych, jakie mają osiągi, jaki mają zasięg i ile kosztują.
Właściciel stacji Moya realizuje priorytetowy program rozwoju w ramach zielonej strategii. Spółka w zeszłym roku otrzymała dofinansowanie z NFOŚiGW i dzięki niemu zamierza zainstalować na swoich stacjach szybkie ładowarki o mocy do 180 kW. Pierwsza zostanie oddana do użytku jeszcze w I kw. tego roku. Jedną z opcji dla klientów sieci będą też huby ładowania. O planach rozwojowych rozmawiamy z Marcinem Pollo, dyrektorem ds. rozwoju elektromobilności w Anwim S.A.
Nie, nie dostałem za darmo samochodu na testy. Moja relacja z zimowej wyprawy na ferie we Włoszech nie jest krypto reklamą żadnego konkretnego modelu auta elektrycznego, czy też systemu ładowarek, aplikacji, wallboksów itp. Obserwuję rynek dzięki współorganizacji nagród dla przemysłu e-mobility – Lider Elektromobilności. Po prostu zdecydowałem się na opis tej podróży, bo skala hejtu – chociaż może to za duże słowo – raczej „niechęć” wobec elektryków, niedowierzanie i brak zaufania do rewolucji elektromobilności wyzwoliła we mnie ochotę na pokazanie, jak to może jest „naprawdę”. W mikroskali – wyprawy rodzinnej w góry zimą.