Stellantis, to motoryzacyjny konglomerat, którego wiek w motoryzacji jest wiekiem zaledwie dziecięcym. Poszczególne marki wchodzące w skład Grupy szczycą się za to bardzo długą historią, często ponad 100-letnią. W skład koncernu wchodzi ich aż 15. Są też producenci części, a nawet bank. Jak gigant radzi sobie obecnie na rynku, jak wyglądała historia powstania koncernu i jak prezentuje się jego droga do elektryfikacji?
Słowenia, którą przedstawiamy w kolejnej odsłonie cyklu „Elektromobilna Europa”, również rozwija swoją elektromobilność, inwestując w infrastrukturę ładowania i wprowadzając ulgi podatkowe oraz subwencje na zakup pojazdów elektrycznych. W tym niewielkim kraju rośnie liczba publicznych stacji ładowania, a rząd zachęca do korzystania z ekologicznych środków transportu. Mimo, że Słowenii daleko przemysłowej potęgi, stara się ona dostosować do zmieniających się realiów rynku motoryzacyjnego.
Kto może powiedzieć coś o samochodzie elektrycznym? Na pewno praktyk, czyli jego użytkownik. Otwieramy kolejny mini cykl i udostępniamy platformę klubowiczom zrzeszonym w EV Klub Polska, którzy zechcieli podzielić się spostrzeżeniami związanymi z eksploatacją ich bateryjnych „rumaków”. Liczyliśmy na szczerość i własne zdanie. Będzie ciekawie. Dziś, rozmawiamy z Mieczysławem Weissem – użytkownikiem Mercedesa EQA, który autem „wykręcił” ponad 100 tys. kilometrów. Zapraszamy!
Rozwiązania technologiczne przyniosły klientom polskiej firmy przychody liczone w miliardach. Zespół programistów z których część jest zwolennikami zeroemisyjnych napędów, świadczy usługi też na rzecz elektromobilności. Gościem podcastowym Macieja Gisa jest szef Happy Team, czyli Kuba Waliński. Będzie o AI, celach biznesowych, transformacji napędowej i o technologicznym wyścigu w którym nie wszyscy utrzymują się w czołówce peletonu. Będzie ciekawie. Zapraszamy!