W drodze do elektromobilności
Przemiana rynku motoryzacyjnego nie jest stymulowana jedynie przez państwo lub oddolnie, przez poszczególnych kierowców. Również sektor prywatny zaczął inwestować w EV i wymieniać floty samochodów służbowych, na takie z napędem elektrycznym. Firmy widzą w tym nie tylko aspekt wizerunkowy i ekonomiczny, ale również ekologiczny i praktyczny. Spójrzmy, jak duże podmioty w Polsce radzą sobie z tą przemianą. Jedno jest pewne - transformacja napędowa, pomimo istniejących wciąż barier postępuje i nabiera tempa.
Historia motoryzacji

Stellantis, to motoryzacyjny konglomerat, którego wiek w motoryzacji jest wiekiem zaledwie dziecięcym. Poszczególne marki wchodzące w skład Grupy szczycą się za to bardzo długą historią, często ponad 100-letnią. W skład koncernu wchodzi ich aż 15. Są też producenci części, a nawet bank. Jak gigant radzi sobie obecnie na rynku, jak wyglądała historia powstania koncernu i jak prezentuje się jego droga do elektryfikacji?

Elektromobilna Europa

Słowenia, którą przedstawiamy w kolejnej odsłonie cyklu „Elektromobilna Europa”, również rozwija swoją elektromobilność, inwestując w infrastrukturę ładowania i wprowadzając ulgi podatkowe oraz subwencje na zakup pojazdów elektrycznych. W tym niewielkim kraju rośnie liczba publicznych stacji ładowania, a rząd zachęca do korzystania z ekologicznych środków transportu. Mimo, że Słowenii daleko przemysłowej potęgi, stara się ona dostosować do zmieniających się realiów rynku motoryzacyjnego.

Okiem Klubowicza

Kto może powiedzieć coś o samochodzie elektrycznym? Na pewno praktyk, czyli jego użytkownik. Otwieramy kolejny mini cykl i udostępniamy platformę klubowiczom zrzeszonym w EV Klub Polska, którzy zechcieli podzielić się spostrzeżeniami związanymi z eksploatacją ich bateryjnych „rumaków”. Liczyliśmy na szczerość i własne zdanie. Będzie ciekawie.  Dziś, rozmawiamy z Mieczysławem Weissem – użytkownikiem Mercedesa EQA, który autem „wykręcił” ponad 100 tys. kilometrów. Zapraszamy!    

Elektromobilni Cafe

Rozwiązania technologiczne przyniosły klientom polskiej firmy przychody liczone w miliardach. Zespół programistów z których część jest zwolennikami zeroemisyjnych napędów, świadczy usługi też na rzecz elektromobilności. Gościem podcastowym Macieja Gisa jest szef Happy Team, czyli Kuba Waliński. Będzie o AI, celach biznesowych, transformacji napędowej i o technologicznym wyścigu w którym nie wszyscy utrzymują się w czołówce peletonu. Będzie ciekawie. Zapraszamy!